Hjælp mig med at vælge modstand værdier for at få præcision amp output på mindre end 4,096 V

M

maya789

Guest
For højdemåler design, jeg fodrer tryksensor udgang til en præcision forstærker. Præcisionen amp OP er input på 12 bit seriel ADC med Vref = 4,096 volt.Hence jeg ønsker at tilføje egnede modstande til den præcision amp, således at dens ouput er mindre end 4,096 volt. Hvis Vout = Vin * R4 / (R3 + R4) * (1 + R5/Rp) - 4,096 * R2 / (R2 + R1) * R5/Rp, hvordan vælger jeg den modstand værdier?

For højdemåler design, jeg fodrer tryksensor udgang til en præcision forstærker. Præcisionen amp OP er input på 12 bit seriel ADC med Vref = 4,096 volt.Hence jeg ønsker at tilføje egnede modstande til den præcision amp, således at dens ouput er mindre end 4,096 volt. Hvis Vout = Vin * R4 / (R3 + R4) * (1 + R5/Rp) - 4,096 * R2 / (R2 + R1) * R5/Rp, hvordan vælger jeg modstanden værdier
Svaret på dit spørgsmål er enkelt (men jeg er ikke sikker på om det kan tilfredsstille dig): Vælg R1, som du vil - og beregne alle andre modstande i forhold til R1, så de passer til dine behov. (Beklager, men det er det eneste svar, der kan gives til din forespørgsel). Generel kommentar: Det er ikke altid let at give et præcist svar, men nogle gange er det ser ud til at være endnu sværere at stille et præcist spørgsmål.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back