Hjælp mig med opamp problem

D

dipak.rf

Guest
Det er en foldet cascode opamp og alle de baises er faste.
(see in attached figure) by lets say 0.01%(assuming any variation for bias change) the output is changing drastically to half or more, but when i change bias4
(by same amount) the output doesnt change much (very less amount ) even though impedences for both the transistor are same and gm also comparable

Mit problem er når jeg ændrer bias3
(se i vedlagte figur) med lad os sige 0,01% (hvis nogen variation for partiskhed ændring) produktionen er ved at ændre drastisk til halvdelen eller mere, men når jeg ændrer bias4
(med samme beløb) output doesnt forandring meget (meget mindre beløb), selv om impedences for både transistor er samme og GM har også sammenlignelige

Ques1.

variation as compare to bias4
?

hvorfor store ændringer i produktionen for bias3
variation som sammenligner til bias4?

Ques2.Er det godt, har dette stor variation (ca. 50%) for små beløb af bias variation?
Ques3.Hvis det ikke er ok så foreslå mig en løsning?

Thanks in Advance
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

1.Gevinsten fra bias3 til, vil være højere, end den er fra bias2.Fra bias2., Er det en kilde udartet CS forstærker og degeneration er så høj, at OUT er ufølsom over for bias2.Men bias 3 har to parallelle impedans bidrag til den kilde degeneration.Så hvis alle betingelser for alle de transistorer, der samme, kan du forvente 6dB vinde forskel.Hvis det er mere det fortæller, at impedans er domineret af input transistorer 'kanal længde graduering.Check M13 og M14
Men før alt dette først tjekke, om alle transistorer er korrekt partisk og har tilstrækkelige margener over vdsat.Så meget af følsomhed kan kun komme fra fattige bias margener.

2.Ingen godt design kan have så meget af afhængighed af bias

Det forekommer mig også at du har en fuldt differentieret opamp uden common-mode feedback, og du er simulere det virkelig åben sløjfe.Mit gæt er, at med en ordentlig tilbagemelding du måske være i stand til at få en korrekt påvirke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back