hjælp: motor DC chopper.

A

AbdelAzim

Guest
hej,
dette er min første gang her, jeg har brug for hjælp med mit afgangsprojekt.

i en del af projektet, ser jeg at bygge en simpel DC chopper, hakning 12VDC på en 24VDC/200mA motor.

Det sønderdeling enheden (switch) jeg brugte er IRF540 POWER.

Porten kontrol er en simpel 555 50% duty cycle variabel frekvens astable MULTIVIBRATOR.

motoren er tilsluttet mellem 12 V og afløbet af MOSFET, og IC derefter forbinder / afbryder motoren til jorden, afhængig af gate-signal,

Det problem jeg har er: når motoren er forbundet med apparatet.de 555 astable frekvens dråber!

hjælp, please!

De 555 timer afhænger hyppigheden forsyningsspændingen samt timing modstande og en kondensator.Det problem kan skyldes, at udbuddet spændingsfald, når motoren trækker strømmen fra den.
Jeg foreslår, at du bruger den populære TL494 PWM IC.Det enkle at bruge, giver langt bedre resultater end de 555, og stadig billig.
Hvis du insisterer på at de 555 timer, kan du ønsker at tilføje en larage kondensator i nærheden af sit udbud terminal.

ved at måle, konstaterede jeg, at spændingen er faldet cirka 2 volt, når det er indlæst af motoren, så den grund, du har nævnt kan være det.

I'm kontrollere TL494 databladet, og se om det ville være bedre at bruge det her.

tak for din tid og svar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back