Hjælp på 1.8V-5.5V 1MHz-20MHz krystal oscillator design

• Thread starter hung_wai_ming@hotmail.com
  • Start date
H

hung_wai_ming@hotmail.com

Guest
Hej
Jeg har brug for hjælp fra krystal ekspert.
Jeg er udformningen af ovennævnte krystal og jeg brugte 5V enhed
Jeg brugte simple inverter med feedback modstand på omkring 800k
og jeg kan have vinde hele frekvensområdet på spænding> 2.5V
Lige under 2.5V, fandt jeg gevinsten falder til <0dB på 20MHz.
Jeg forsøgte at øge frekvensomformeren GM ved at øge størrelser gradvist til et stort antal, men stadig ingen hjælp.Nogen egentlig grund til, at jeg kan bare gøre det?

Jeg fandt, at GM (kritisk) = Rm x w2 x x C1 og C2, så jeg tror, GM (kritisk) kræver meget mere til 20MHz, men ved at øge gm, ligner resultaterne er ikke gode.

du har brugt 5v enhed, ser det ud når VDD <(VTN vtp), P & N transitor i din forstærker vil går til svage regionen, så GM faldt hurtigt.
mabye du kan erstatte din forstærker, da det nuværende kilde NCH, kan den arbejde i lavere forsyningsspænding (VTN Vdsp) end inverter, og det er mere stabile vinde løbet af 1,8 ~ 5.5V.

anden måde, hvis det er muligt, kan du prøve 1.5V enhed.

held og lykke!

eller du kan prøve en enkelt transcondutance enhed, instend af en CMOS inverter

Jeg prøvede det én NMOS GM scenen med aktuelle kilde belastning og forsøgte at bias de NMOS med anden spænding ved dimensionering forholdet mellem NMOS og nuværende lastning, men resultaterne var ikke god, selvom det ser en smule bedre end på inverter.

Flere ideer?

bare Güssing uden analytiske data
prøv modstand>> 800k,
måske et par Mohm.

hej hang, jeg tror, at Transconductance er ikke stort nok til så lav voltage.You skal bruge større W, og samtidig bruge større L. prøv igen.

hung_wai_ming (at) hotmail.com wrote:

Jeg prøvede det én NMOS GM scenen med aktuelle kilde belastning og forsøgte at bias de NMOS med anden spænding ved dimensionering forholdet mellem NMOS og nuværende lastning, men resultaterne var ikke god, selvom det ser en smule bedre end på inverter.Flere ideer?

Hi smørfisk

Do u tror det er muligt ved hjælp af inverter baseret kredsløb først?

hung_wai_ming (at) hotmail.com wrote:

Hi smørfiskDo u tror det er muligt ved hjælp af inverter baseret kredsløb først?

Hi smørfisk,

Jeg erstattet 3.3V krydderi model og gør simulering.Intet er ændret.Det XOSC kan svinge på 1.8V med gevinst> 1.
Jeg tjekkede op og fandt, at VT er omkring 0,6-0.8V for NMOS / PMOS.For 5V, er det 0.8-0.9V, om 0.2V højere.Hvis vi bias frekvensomformeren ved hjælp 1.8V VCC, så er den skævhed punkt for 1.8V er omkring 0,9 og ser ud som dette kan ikke tænde inverter effektivt, hvis jeg brugte 5V enhed.Stedet, hvis jeg bruger 3.3V enhed, der er mere plads til denne.

Selv bruger 5V enhed, jeg stadig synes stigende W / L kan hjælpe, men i simulation, er det ikke, jeg tvivler på det er det krydderi model, der forårsagede problemet.

Anyway, jeg tror for normal situation, vil jeg være i stand til at få XOSC svinge selv under 5V enhed.

Hej, hung_wai_ming,

Af teori, stigende W / L kan mødes 1.8V tilfælde, men i tilfælde af 5.5V (at) 1MHz, de får måske for meget, være forsigtig.

held og lykke!

ftopic236947.html
Som jeg har sagt, gm har to begrænsninger: uplimitation og downlimitation.hvis xosc ønsker at svinge, gm skal mellem dem.Forøgelse af værdien af feedback-modstand vil øge span af disse begrænsninger.

Hi smørfisk,

Tak for din bekymring.Definitely Jeg vil tage sig af det i min simulering.

Hi xusoso,
Vil bare gerne vide, hvordan du får gm i din simulation?

hi hang,
Jeg får GM-metoden i følgende papir
h ** p: / / www.nxp.com/acrobat_download/applicationnotes/AN97090_1.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back