Hjælp på Ampere Meter bruger LM3915

A

aq_mishu

Guest
Kan nogle organ hjælpe mig med at designe en ampere meter, der kan måle 5A max (rangere vil være en 5W, 0.1ohm modstand) ampere meter ved hjælp af LM3915/LM3914??venligst ....

Brug aktuel adskillelsesstolpen kredsløb til at begrænse den nuværende til et par hundrede milli-ampere.Så brug en aktuel til spænding konverter kredsløb bruger en op-amp.For reference check coughlin bog om op ampere.Brug spænding output til at køre en sereis af vinduet detektorer.Disse vinduer vil repræsentere spænding niveauer og dermed din oprindelige nuværende niveau.

Den LM3915 har logaritmisk trin.Du skal bruge en LM3914, fordi det har lineære trin.

Med en 0,1 ohm rangere, 5a producerer 0.5VDC.Den laveste LED for LM3914 lyser på et input ov kun 0.05V, der ikke vil være nøjagtige grund til input offset spænding urigtigt 10mV max.

Brug et input forstærker ved hjælp af en opamp med et meget lavt input offset spænding hvis accuacy er vigtigt.Dem LM3914 kan have en max input af 5V eller 10V og dens input offset fejl vil blive langt mindre.

så hvis en ,1 ohm producerer 0.5v tabe, jeg kan gøre det til en 10V og så kan jeg bruge LM3914 for søjlegraf ret??og spændingen amplificere bør foretages af en opamp gerne 741/1458??Hvis ja, så er
jeg også nødt til at forvalte en negativ levere til samme ...ret??Også lade mig vide, hvad der vil være faldet i tilfælde af en ,01 ohm 10A??
Også hvis jeg bruger 3915 (Jeg har mange af dem overskud) vil det kun give mig log output ..vil det være et stort problem??eller acceptabelt??Jeg forsøger at gøre en Batt skifter for bly Achid BATT og også en PSU af 10A for VHF Tcvr.og jeg har brug for at kende den nuværende.Men ikke ligefrem den nøjagtige værdi ...bare for en idé ..en målebetingelserne ..

For forstærkersystem du kunne bruge LM358, der er ret almindelig.I opvejes af 3mV (typ til 7mV (max) kan være acceptabelt for Deres formål. Mind, at der i dit område er der sandsynligvis forstærkere til rådighed, som er bedre kunstnere i form af offset for samme eller færre penge. Look for "samlet levering" forstærkere. Alt hvad du passe på, at input spændingsområde går ned til 0, og offset er acceptabel. 741 og 1458 ikke er gode valg, hvis kun én strømforsyning er tilgængelig.

Den første LED lyser, når input til en LM3915 er på 1/23rd af de input, der lyser den
10. LED.
Dens skridt er logaritmisk, så når indgangsspænding er på halvdelen af den spænding, der lyser den
10. LED derefter den
8. LED lyser.

Den første LED lyser, når input til en LM3914 er på 1/10th af de input, der lyser den
10. LED.
Når indgangsspænding hvis halvdelen af den spænding, der lyser den
10. LED på en LM3014 derefter den
5. LED lyser.

ser ud til, at 3914 er bedre i denne sag ...Nå, så jeg skal bruge 358 i stedet for en 741 på grund af en enkelt levering ret??Fine ...0.5V bør 5V efter forstærkning ret??gevinsten er 10.(.5 A for hver LED).Men i 3914, den signalinput er pin 5 og PIN2 hvor PIN2 er jordet.Men jeg kan ikke foranstaltning mod jorden.Det er spændingen hele rangere.Så hvad vil ledninger??Forstærker og i 3914 både ...Guys,
Jeg får forvirret ....plz hjælp ..

Hvad vil være det spændingsfald på tværs rangere af 0.01ohm incase af 10A??

Også rådgivning om anvendelse af en anden meter for 10A ansøgning, eller endog 5A ansøgning, skal jeg bygge en DVM for vifte af 2V fuldskalaværdien bruger 7107???

Jeg har også overskud LM324.Kan jeg bruge det til den enkelte leverance ansøgning?fordi jeg
har brug for alt 2 OP-amp.en for gevinst 10 (Invertering config) og en anden for enhedsprincippet gevinst i Invertering konfig.Pris på LM324 er den samme som 1458 i mit land.

Jeg anbefaler at bruge en opamp med et lavt input offset spænding.Da du ikke bruger en, der har et lavt input offset spænding derefter opamp er ikke påkrævet.

Hvis max indgangsspænding til LM3914 er 0.5V derefter indstille spænding reference af LM3914 til 0.5V og leve med, uanset mængden af input offset spænding den har.

godt ...itn't det bliver en instrumentering amp?også en forskel amp config hele rangere ret??Jeg tror for nøjagtighed, bør det forstærkes til 5V fra 0.5V og derefter skal det indgå i 3914.Nu, for dette,
vil jeg bare bruge en forskel amp config med gevinster jeg kræver det, og jeg tror, jeg kan bruge lm324 i dette tilfælde for én leverance.Hvis jeg har ret, lad mig vide ..hvis galt, også lade mig vide plz ...
betyder samtidig, for digitalt display, hvad skulle de volt meter for 10A??0-2V fullscale?

Ordinære opamps og LM3914 har en input offset fejl på op til 10mV.
Der er nogle opamps at få deres input laser-trimmes, så de har et meget lavt input offset spænding.

fyrene, jeg var i Indien og var kinda travlt.anyways ...begynder at arbejde på det ...Jeg kontakter dig, ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back