Hjælp Please. Jeg har brug for at bygge en infrarød detektor switch.

T

trainman

Guest
Jeg forsøger at opbygge en momentan kontakt bygget med enten fotoceller eller IR detektorer, der vil lukke et kredsløb, når den infrarøde stråle er brudt. Må vide, hvis jeg kan gøre dette forholdsvis billigt?

Hej det afhænger af environmet hvor din sensor kommer til at arbejde, mener jeg du vil få problemer med synligt lys fra solen eller fælles lys. Så jeg vil foreslå at få et sæt af sender og modtager IR lysdioder, der omfatter en optisk filter (som den mørke vinduer i tv-modtager og fjernbetjening). hvis du har at sensoren arbejder resten ser ud til at være let. Cheers Sal

bruge en TSOP 1738 modtager, som opererer på 38jHz søge d netto for datablade ...... meget nemt at bruge, og for d senderen u kan bruge IR-lysdioder u kan generere 38KHz freq bruger 555 timer som astable multivibrator eller retriggerable monoshot har lille tid forsinkelse brug byger af disse 38KHz freq signaler med henblik på at d TSOP 1738 sensor.

Det miljø, som den øjeblikkelige skifte vil gå i er inde. Planen var at montere IR LED i midten af en model jernbane spor og udløse et sæt af lys på bordet. Jeg håbede, at modellen vil være i stand til at ride over IR LED og turen lysene ved at lukke kredsløbet. Jeg er hælder mod IR-detektorer, fordi jeg mener fotoceller ville ikke fungere, hvis layout er i mørke. (Dvs. lyset i rummet er slukket) Kan jeg lave en IR-Switch, der vil lukke et curcuit når strålen brydes. Jeg behøver kun den infrarøde stråle til at gå et par inches.

Ja en 555 timer i astable mode og en IR LED, vil TSOP receiver gøre.

Tak meget. Kender du en hjemmeside eller et sted at finde en skematisk for en curcuit som den jeg har beskrevet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back