hjælp! Seriel using VB6 (altid vise karakter '? ")

M

maddiker

Guest
hey guys ... thx for din tid ...

Jeg har et projekt med en anden hardware enhed til enhed kommunikere med computeren ved hjælp af seriel port.
første, hvis jeg forsøger at forbinde det med HyperTerminal programmet fra Windows ...den ikke har problemet. (min hardware ok ..)
men hvis forsøge at oprette forbindelse til VB programmere karakter, at jeg viser med label1.caption altid "?"
men hvis du prøve at bruge min vb program og kort RX dan tx pin (sin springer selv),
karakter jeg sende og modtage, og derefter vises i label1.caption er inde ...
Character 'A' og 'B' vises ...her er min kode ...
Kode:
Kode:private Sub cmdM_Click ()

UartCom.InBufferCount = 0

UartCom.Output = Chr (65) 'display A

UartCom.InputLen = 1

S = ""

On Error Resume Next

Gøre

dummy = DoEvents ()

»Hvis der er data i bufferen, så læs den.

Hvis UartCom.InBufferCount Derefter

S = S UartCom.Input

Exit Do

End If

Loop Label1.Caption = S

End Sub

Private Sub cmdM_Click ()

UartCom.InBufferCount = 0

UartCom.Output = Chr (66) 'display B

UartCom.InputLen = 1

S = ""

On Error Resume Next

Gøre

dummy = DoEvents ()

»Hvis der er data i bufferen, så læs den.

Hvis UartCom.InBufferCount Derefter

S = S UartCom.Input

Exit Do

End If

Loop Label1.Caption = S

End Sub

Private Sub Form_Load ()

'indstilling seriel

UartCom.CommPort = 1

UartCom.Settings = "9600" & "M" & ", 8,1"

UartCom.PortOpen = True

End Sub

Hej,
Hvad gør din hardware output, når du sender 'A' eller 'B' til det?, Er det ASCII-tegn?

Hvad betyder 'M' står for i "" 9.600 "&" M "&", 8,1 "?

Hilsen,
Laktronics

laktronics skrev:

Hej,

Hvad gør din hardware output, når du sender 'A' eller 'B' til det?, Er det ASCII-tegn?Hvad betyder 'M' står for i "" 9.600 "&" M "&", 8,1 "?Hilsen,

Laktronics

Jeg fandt denne VB kode Jeg har for længe siden.Det er en meget, meget grundlæggende sende og modtage program (jeg mener meget basale!)

Programmet vil sende hvad du skriver i textbox1 og vise hvad der er modtaget i textbox2.Den bruger ikke en afbryder eller OnCom Events.

med dette, og PDF-filen i linket ovenfor, vil du være godt på vej.

Held og lykke
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

laktronics skrev:

Hej,

Hvad gør din hardware output, når du sender 'A' eller 'B' til det?, Er det ASCII-tegn?Hvad betyder 'M' står for i "" 9.600 "&" M "&", 8,1 "?Hilsen,

Laktronics

Hej,
OK, det gør det klart.Men nu er spørgsmålet, om pc-UART er konfigureret til MARK paritet, mener reagerer Salve også sende data med Mark paritet?, Fordi når du sløjfe tilbage TX / RX du modtager data med MARK paritet og dit system virker med loop tilbage.

Hilsen,
Laktronics

laktronics skrev:

Hej,

OK, det gør det klart.
Men nu er spørgsmålet, om pc-UART er konfigureret til MARK paritet, mener reagerer Salve også sende data med Mark paritet?, Fordi når du sløjfe tilbage TX / RX du modtager data med MARK paritet og dit system virker med loop tilbage.Hilsen,

Laktronics

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back