Hjælp: Simpel opbygning af magt konvertering fra 3.3V til 5V

B

bittware

Guest
Hej guruer, Her kan jeg kun har en 3.3V strømforsyning, men en del om bord behov 5V.Så jeg spekulerer på, om der er nogle enkle ordning, der kunne løse dette problem.Er det muligt kun at bruge nogle passive komponenter til at opfylde en sådan opgave?På forhånd tak!

Hvis du har brug for små nuværende, skal du bruge 7.404 til resonant, derefter korrigere og filte den.

Der er ikke gratis måltider, du ikke kender det?
Du kan ikke bruge en passiv enhed.
Men der er nogle meget nyttige en-chip step-up-konvertere ved brug af blot en spole, en kondensator, en shottky diode og måske nogle modstande.

alphi skrev:

Hvis du har brug for små nuværende, skal du bruge 7.404 til resonant, derefter korrigere og filte den.

du kan gå til 74LVCC4245/74LVCC16245 Level Converters

Hvis 5 V komponent trækker relativt små løbende (under, siger, 50mA), kan du bruge en afgift pumpe (CP), step-up konverter.Der er ureguleret CP'er at bare dobbelt deres indgangsspænding.Der er reguleret CP'er, der har en LDO, så du kan få 3,3 * 2 -> LDO-> 5V.

Hvad er du følger 3,3 V fra?Hvis den oprindelige energikilde (dvs. batery eller AC
/ DC-konverter) ligger over, siger, 6 V, den nemmeste måde at få 5 mod i dit system er at indsætte en særskilt LDO til 5 V.

Faktisk, jeg har et lignende problem selv.Mit system er drevet med en 1-cell Li-ion batteri.Det er spændingen er kun 3,7 V.Men jeg har en instrumentering amp (InAmp), som kræver 4,5 V.Så nu er jeg tænker på enten at bruge en anden InAmp, der kan arbejde på 3,3 V eller at tilføje en afgift pumpe.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back