Hjælp til at designe mit Microcontroller Project!

• Thread starter dharmeshpitroda
  • Start date
D

dharmeshpitroda

Guest
Hej venner, jeg ønsker at gøre vægtmåling kredsløb .. Jeg har meget god viden om forskellige famalies af Mikrokontrollere og også er i dette felt skriver fra 2 år. Jeg vil gøre mit system med de laveste omkostninger og dej ydeevne for at jeg skal være smart vælgeren for del af mit projekt. Jeg vil gerne stille nogle spørgsmål til de mennesker, der har arbejdet på dette område: 1) Jeg tror 8051 er den dej valg, men mange virksomheder har denne serie, så du kan du guide mig, som 8051 vil være min smarte valg? eller jeg nødt til at tænke ABT nogle andre familier som PIC eller andre steder ... 2) Jeg tror, jeg nødt til at bruge Load Cell og mange typer af belastning celle til rådighed i markedet, så også ven, kan du guide mig betragter dette valg? eller jeg er nødt til at tænke andre end vejecelle? 3) Hvis du alredy lave et projekt, som er direkte eller indirekte ligner dette end du give mig dokument eller kode .. Jeg vil være meget tak fyldt til dig ... Venligst, hvis du har nogen oplysninger angår alle 3 point menson derover, end du guide mig .. Jeg er forvirret ... Tak og hilsen, Dharmesh

du kan bruge 89s51, fra Atmel firma, ca vejecelle ved jeg ikke meget om den model og ..., men det er ikke sådan et svært valg, bare vælge hvilket er lineær udgang og tilstrækkelig følsomhed ... du også kan bruge AVR eller PIC-serien, som har analog til digital konverter, ADC på chip ....

Hej .. segmex .. Se .. Jeg har en Elektronik Vægt Måling instrument, som jeg køber fra en anden del leverandør på markedet, som mesure Vægt Ved at benytte den vejecelle og drevet af 89C51 .. Nu har jeg gjort F & U og finde ud af nogle fejl eller Batter Løsninger som i stedet for 7 segment display Jeg kommer til at bruge 2 linjers LCD og menu-display i det .. osv., og jeg ønsker at gøre nye instrument, som jeg vil producere i fremtiden, har lav præmie og dej performance .. Hvis nogen opdager, at XYZ 8051 serien IC er god og lav præmie eller enhver oplysning eller Causion! før jeg begynder projekt ... Så plz infrom mig abt det ...

Jeg lavede Vægt med AduC845 (2x16LCD, 4-20mA, RS232/RS485, 4xkeypress, 4opto IN, 4relay OUT og ægte ur med PCF). Du Connect 2 vejeceller (6-wire). AduC845 har til 24bit A / C og DAC, min reelle værdi spænding er 1-5uV.

Hej markosik20 thanx, Hvis er det muligt, end jeg ønsker to ting fra dig, 1) Hvad ville være anslåede udgifter ur projekt 2) Hvor mange vejecelle u conected og fra hvilket selskab 3) Kan u plz formward mig-kode modul, der kommunikerer med vejecelle så min designig udgangspunkt få nem Takke Dem,

[Quote = dharmeshpitroda] Hej markosik20 thanx, Hvis er det muligt, end jeg ønsker to ting fra dig, 1) Hvad ville være anslåede udgifter ur projekt 2) Hvor mange vejecelle u conected og fra hvilket selskab 3) Kan u plz formward mig-kode modul, som kommunikerer med vejecelle så min designig udgangspunkt få nem Takke Dem, kan [/quote] 1). Projektomkostninger forskellig for hvert land, du ved, tilgængelighed af dele, forsendelse og afgifter. 2). Vejecelle afhænger af dine krav og vejecelle specifikationer, jeg ikke har erfaring med vejeceller, men jeg tror, de har forskellige specs også. 3.) Jeg tror kodemodulet du behøver, er den grundlæggende ADC koder, at næsten hvert medlem her kan besvare.

Jeg er også interesseret på at bygge en enkelt akse vægt målesystem. Er der nogen der ved, hvor kan jeg finde priserne på vejeceller? (Jeg har besøgt mange virksomheder, men ikke i stand til at finde priserne på dem: cry:) enhver Gauss af priser !!!!!!!!! tak

Hej, Dilan .. Først finde ud af en del navnet på din vejecelle og derefter prøve at søge den del navnet på www.DIGIKEY.com . du vil få gevinsten herfra ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back