Hjælp til at finde diode

A

angy

Guest
Jeg leder efter en diode, der har følgende specifikationer Fremad spændingsfald = 25V Omvendt spænding = 4000V Gns. sende strøm = 10mA Enhver diode tæt på denne specifikation vil også gøre

Det er en meget høj fremad spændingsfald, muligvis selen ensrettere stadig være omkring det at gøre det. Producenter forsøge at gøre Vf så lavt som muligt, og de fleste vil være i 0,5 til 1V region. Er der en grund til, at en »normal« silicium diode kan ikke bruges? Brian.

Fordi det bliver brugt til opladning og afladning af høj volt kondensator

Er du sikker på du beder om det rigtige? Til opladning en kondensator, og næsten alle andre programmer, du vil have en fremad spænding så lav som muligt. 25V er meget høj for en diode fremad spænding, de fleste er under 1V. Det omvendte spænding er hvad der er vigtigt, jeg formoder, at frem spænding er ikke vigtigt overhovedet. Den billigste løsning jeg kan finde er at bruge to Vishay GP02-30-E3/73 dioder i serie, vil dette give dig 6kV PIV og en maxi, mor strøm på 250mA med en samlet Vf på ca 6V. Prisen er omkring US $ 0,15 hver. Brian.

Du kan helt sikkert få en høj spænding blokering uden enorme fremad spændinger. På bagsiden blokering spændinger over 1KV vil sende spændinger typisk være omkring 3V. Og at have en høj fremad spænding må ikke hjælpe på nogen måde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back