Hjælp til båndgab henvisning

G

gsuarez

Guest
Banen har følgende parametre: Check kredsen www.ece.uprm.edu/ ~ s988025/pub/bandgap.png Er = 10 ^ -15 A dVbe / dT =-2.2mv / C Temperatur koefficient på 1500ppm / C Spænding Koefficient af 100ppm / C Jeg er ikke sikker på, hvad er forholdet mellem udgangsspænding (Vref) og temperaturkoefficient og spændingen koefficient. Jeg ved, at Vref = Vout og kan findes ved at IREF * R2 + Veb4. Siden Veb4 er Vt * ln (IREF / Er) = (kT / q) * ln (IREF / Er) Jeg kan bestemme dette beløb for en bestemt temperatur, men hvor kommer temperatur og spænding koefficient passer ind i alt dette?

har lige læst båndgab henvisning kapitel i Razavi er "design af analoge IC'er" bog. u får en god idé.

''Vref = Vout og kan findes ved at IREF * R2 + Veb4. ''Den formel, du har angivet er bare en én bestilling temperaturkompensation. de Vref vil være påvirket af højere orden temperatur. så der er mange papir bekymrede højere orden krumning kompensation for at mindske temperaturen indflydelse. så du vil have temperaturen co-effektiv. på samme tid, vil spændingen også infulence din reference spænding, der er spænding koefficient. men hvis din reference wroks i normal tilstand, vil begge koefficient ikke være så stor som du har angivet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back