E
edmond_chan85
Guest
Jeg forsøger at opbygge et boost konverter.Omfanget af mit projekt er, at indgangsspændingen er variabel (8V til 23V) og output er konstant (24V).Jeg bruger PIC16F877 som omlægge en del og MAX627 som MOSFET driver.Det skifter frekvens er 20 kHz, og min styrke konverter bør være i stand til at køre indtil 100W.
Problemer opstod, da jeg teste mine kredsløb med belastning.Under lav belastning betingelse R = 165ohm (Jeg bruger ren ohmsk som last), udgangsspændingen er korrekt, og løber ifølge beregninger og formler.Men da jeg prøvede med højere belastning R = 25ohm, udgangsspænding begynder at fordreje (spike / overskredet) og spændingsfald indtraf.Kredsløbet ikke køre efter formlerne (VOUT = Vin / (1-k)).Mit store problem er, at spændingsbølger ikke er glat.
Alle kan give ideer? Jeg havde fast i dette problem for nogle få måneder.Tak.
p / s: Jeg havde vedlagt mit design kredsløb for nem at forstå.
Problemer opstod, da jeg teste mine kredsløb med belastning.Under lav belastning betingelse R = 165ohm (Jeg bruger ren ohmsk som last), udgangsspændingen er korrekt, og løber ifølge beregninger og formler.Men da jeg prøvede med højere belastning R = 25ohm, udgangsspænding begynder at fordreje (spike / overskredet) og spændingsfald indtraf.Kredsløbet ikke køre efter formlerne (VOUT = Vin / (1-k)).Mit store problem er, at spændingsbølger ikke er glat.
Alle kan give ideer? Jeg havde fast i dette problem for nogle få måneder.Tak.
p / s: Jeg havde vedlagt mit design kredsløb for nem at forstå.