Hjælp til brug for parallel behandling af Modelsim Simulation

I

irshan

Guest
Jeg arbejder på FPGA projekt, som simulering tager tid og kræver på én dag, er den begrænsning af tid på simulering gøre mit langsomt fremad på dette projekt.I denne forbindelse kan nogen fortælle mig, hvordan kan jeg behandle mit design simulering på parallelle computere, kan jeg brugt flere pc'er til at forkorte behandlingen af simulation, hvis ja så venlig at give mig nogle guideline Hvordan kan jeg gøre det, eller fra, hvor jeg kan få oplysninger om Parallel behandling af Modelsim.

hvis det er funktionelt simulation, så du kan øge frekvensen.stedet for at bruge signaler brug variable, vil dette hjælpe dig til at mininmize hukommelsen.Hvis du bruger en RAM eller FIFO vælge minimum hukommelse.Forøg dit system RAM.Standard tidsenhed af en simulator til picosecond gøre det så nanosecond.This kan øge din simulering hastighed.

Jeg er ikke sikker på, hvad du simulerer, men jeg simulerede en hel OMAP2430 i 1 sekund af video-data, og det tog mig mindre end det.
Først og fremmest, hvis du har sådan en CPU intensive simulering, bør du overveje at købe multi core pc, øge hukommelsen, de-frag din harddisk, installere og bruge Linux64 bit version af MS osv.

Så vidt jeg ved, MS støtter ikke træde simulering via et netværk.

irshan skrev:

Jeg arbejder på FPGA projekt, som simulering tager tid og kræver på én dag, er den begrænsning af tid på simulering gøre mit langsomt fremad på dette projekt.
I denne forbindelse kan nogen fortælle mig, hvordan kan jeg behandle mit design simulering på parallelle computere, kan jeg brugt flere pc'er til at forkorte behandlingen af simulation, hvis ja så venlig at give mig nogle guideline Hvordan kan jeg gøre det, eller fra, hvor jeg kan få oplysninger om Parallel behandling af Modelsim.

Gør dette Linux64 version af MS støtte "cluster computing" og "grid-computing ".....?

Jeg ønskede at gøre klynge eller gitter af mit lab computere for at reducere simulering tid, de oplysninger, der er nødvendig, hvis nogen version af modelsim støtte klynge eller grid computing.Lagt efter 1 timer og 30 minutter:Jeg simulerer DDR2 Memory Controller design genereret af MIG-værktøj, der er en del af Texas Core Generator værktøj.Designet er skabt for en Virtex-4 FPGA.MIG skaber også en simulering fil sim.do som direkte kan køres i ModelSim.Den version af ModelSim jeg bruger er ModelSim XE III (Xilinx Edition) Starter vesion.Simuleringen kører sådan, at 1.000.000 picosec der kører i ca.2 min.Den bølgeform gør skærmen, men det init_complete signal (hukommelse initialisering) er gældende efter mere end 20 timers simulering, og derefter skrive og læse påbegyndes.Jeg vil gerne vide, om denne simulering tid kan reduceres.Min pc er en Core2 Duo system.Jeg har også prøvet dette på en bærbar med Centrino-processor.

Ok, det er en helt anden historie, du har stort problem med din opsætning, jeg gjorde DDR2 simulering mange gange, og det tog mig cirka en time eller så med min P4-2.8GHz "gamle" computer.

Jeg vil grave nogle data om, hvad du skal gøre for at slippe af med den oprindelige frist problem i simulering af DDR2.

Kunne du sende følgende oplysninger:
-Din ISE version
-Din Modelsim version
- Din MIG version

Også, har du udføre en re-compile alle Texas biblioteker for nylig?Har du installerer den nyeste service pack til din ISE?Disse er alle elementer, der fremskynder simulering kolossalt siden MIG ændrer sig hele tiden.

Skål,
/ Farhad

Problemet er mest sandsynligt med indledende kalibrering af DDR2 kerne.Det centrale generator skal have mulighed for at reducere calibation indsats for simulation formål, A.ltera IP-kerne i det mindste har.

Hvis ModelSim havde et distribueret computing mulighed (jeg er ikke klar over), er det sikkert ikke er til rådighed med en gratis Texas version.

Jeg vil sætte pris på data eller indicier, der vil løse den oprindelige frist problem i simulering af DDR2 og Det vil være en stor lettelse, hvis jeg kan gøre denne simulering i en time eller deromkring.
Jeg bruger følgende software
Xilinx ISE 9.2i version med service pack 4,
Memory Interface Generator (MIG) version 2.0,
og ModelSim XE III (Xilinx Edition) Starter vesion

Jeg har varetaget de udarbejdelse af Xilinx fil nylig.

Hi Irshan,
Jeg er bange for jeg var nødt til at fjerne alle mine gamle filer på mit arbejde pc, da jeg forlod virksomheden, havde jeg denne besked fra Texas lang tid siden:

Citat:

"Der er en størrelse, grænsen for, hvornår licens får systemet til at bremse. Hvis dette er tilfældet, bør du have set en besked, når simuleringen startet noget lignende" forvente resultater for at blive hårdt ramt "."

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back