Hjælp til import layout fra støde til Virtouso

G

gaom9

Guest
Hej,
Jeg gør et blandet signal design og layout af digitale del er automatisk genereret af SOC Encounter, og Analog del er affattet i Virtouso.Hvordan kan jeg gøre dem sammen?
I nogle undervisningsmateriale, vi kan eksportere GDSII fil fra Encounter, og importere GDSII i Virtouso.Jeg prøvede det, men ikke, når jeg Importer GDSII i Virtouso, lagene i det layout, der blev genereret fra GDSII filen blev ikke passer laget i displayet fil, layout ikke kan vise korrekt.Når jeg Importer GDSII fil, jeg brugte streamOut.map fil, der genereres, når Eksporter GDSII fil fra Encounter uden modifikation.
Skal jeg ændre streamOut.map filen, når brugte den til Import GDSII fil?Er der nogen forskel mellem streamOut.map fil og streamIn.map fil?

Og en anden metode til at gøre det er at importere DEF-fil, der eksporterer fra Encounter.Og jeg prøvede det også, men heller ikke denne gang.Før jeg importere DEF fil, jeg har importeret den Verilog fil og Symbol lib af Standard Cell, men efter at jeg importere GDSII fil, lagene er forkerte også.Jeg kontrolleres symbolet Standard Cell lib som jeg indsættes i rytme, der ikke er nogen layout imformation i hvert Standard Cell men Symbol kun.
Hvad er det rigtige skridt for at importere DEF fil i Virtouso?Hvordan at opbygge opstillingen imformation af hver Standard Cell?Skal jeg importere LEF fil før importere DEF-fil?Tak!
Venlig hilsen!

når du streame dine GDS fra støder på,
så sørg for din lag kortlægning filen findes, og som svarer til, hvad du vil streame ud.Du kan tjekke logfilen for at se, hvilke metal lag held strømmede ud fra støde.

Når du streame i din GDS i dfII, skal du have en streamin.map kun, hvis du ønsker at foretage nogle ændringer i din lag i dit GDS fil.Jeg vil bare importere GDS med en teknologi-filen for at se hvad jeg kan få fra støde.

Hi, wpchan05
Tak for dit svar.
Metal af layout importeres til virtuos er normalt.Men det aktive lag, det Poly lag og Vias kan ikke vise, hvad er det spørgsmål, bedes du?

Venlig hilsen!

Det kommer an på, hvis du har den fulde normale celler's GDS i din kit for at få vist celle-niveau.

Men det VIAS (ikke inklusive poly til metal1) bør være tilgængelige for dig.

Selv hvis du dont have celler's GDS, kan du stadig gøre LVS baseret på "Blackbox" tilgang.Flere oplysninger kan findes i din tools' docs.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back