Hjælp til Mismatch af cascode nuværende spejl?

A

Allin

Guest
Hej alle, har jeg mødt et problem omkring manglende balance mellem cascode nuværende spejl, PMOS cascode (3mA) og NMOS cascode (3mA) fra samme bias, men testen viser, at den manglende overensstemmelse er næsten 15%!, PMOS er større en masse . Har nogen opfylde dette fænomen? det gør mig gal! nogen forslag eller idé? Takket være en masse.

Hvordan er dine overdrives for NMOS og PMOS når man sammenligner? Er de det samme?

den PMOS er næsten 300mv, mens NMOS er næsten 200mV. [Quote = jgk2004] Hvordan er dine overdrives for NMOS og PMOS når man sammenligner? Er de det samme? [/Quote]

Hvis jeg var dig ville jeg gøre dem den samme. Du ønsker at foretage N og P har samme styrke, så når der er knyttet til en høj impedans vil man ikke vinde over den anden .... Jeg ville sige, hvis du tilslutter det, du har nu op til en høj impedans node det vil skinne høj eller modregnes høj .... hvilket er dårligt!

Den tilfældige mismatch kan være værre, men du bør sammenligne det med den systematiske misforhold, at kort-kanal og drift-punkts effekter (ligesom en pilot w / VdS = Vgs vs en slave på VdS = VDD) ville producere. Ud over det, ville du ønsker at skubbe op sizings at køre ned tilfældige misforhold.

Mange tak, VdS forskellene er små, har jeg tjekket det. fuld hjørne pre-simulering og udvindes simulering viser misforholdet er meget lille. Jeg kontrollere layoutet, master transistor og slave har nogle afstand, vil det være hovedårsagen til den manglende overensstemmelse? strømmen er stor, kan mismatch stige med den nuværende? vel nuværende spejl er 100uA: 101uA, vi skalere den op 10 gange, vil det være 1000u: 1010u, jeg tror det. [Quote = dick_freebird] Den tilfældige mismatch kan være værre, men du bør sammenligne det med den systematiske misforhold, at kort-kanal og drift-punkts effekter (ligesom en pilot w / VdS = Vgs vs en slave på VdS = VDD) ville producere. Ud over det, ville du ønsker at skubbe op sizings at køre ned tilfældige misforhold. [/Quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back