Y
yougarage
Guest
hej jeg er ny på dette forum, og jeg kan virkelig godt lide det! Jeg håber, at dette er det rigtige sted at finde et svar på mit problem ... Jeg gør en rpm limiter for min motorcykel. det bør arbejde på denne måde: når rpm gå over thresold i sæt, et kredsløb "cut" udbuddet kommer fra motoren og går til tændingen coil.You kan se banen i billedet. Mikrocontrolleren del fungerer godt (jeg bruger Arduino Nano), er det rigtigt få omdrejninger i minuttet og udløse optokobler, men nogle gange motoren fortsætter med at køre, også hvis kredsløb er i "cut tilstand". Jeg tænkte det kunne være en microcontroller problem, så jeg tilsluttet en simpel switch, der magten optocoupler når jeg trykker på den, men sker det samme! Jeg bemærkede også, at hvis jeg fjerner R14 motoren coninue kører uden problemer ... Jeg ønskede denne form for layout til at have en selvstændig drevet normalt lukket design.I ønskede at undgå optocoupler at være "ON" hele tiden motoren kører. Jeg ved ikke, om dette kredsløb design kunne være rigtigt ... Jeg troede, det kunne være et problem, som den induktive belastning (tændspole) ... [Url = http://images.elektroda.net/93_1302687787.jpg]
[/url]