hjælp til motorcykel rpm limiter

Y

yougarage

Guest
hej jeg er ny på dette forum, og jeg kan virkelig godt lide det! Jeg håber, at dette er det rigtige sted at finde et svar på mit problem ... Jeg gør en rpm limiter for min motorcykel. det bør arbejde på denne måde: når rpm gå over thresold i sæt, et kredsløb "cut" udbuddet kommer fra motoren og går til tændingen coil.You kan se banen i billedet. Mikrocontrolleren del fungerer godt (jeg bruger Arduino Nano), er det rigtigt få omdrejninger i minuttet og udløse optokobler, men nogle gange motoren fortsætter med at køre, også hvis kredsløb er i "cut tilstand". Jeg tænkte det kunne være en microcontroller problem, så jeg tilsluttet en simpel switch, der magten optocoupler når jeg trykker på den, men sker det samme! Jeg bemærkede også, at hvis jeg fjerner R14 motoren coninue kører uden problemer ... Jeg ønskede denne form for layout til at have en selvstændig drevet normalt lukket design.I ønskede at undgå optocoupler at være "ON" hele tiden motoren kører. Jeg ved ikke, om dette kredsløb design kunne være rigtigt ... Jeg troede, det kunne være et problem, som den induktive belastning (tændspole) ... [Url = http://images.elektroda.net/93_1302687787.jpg]
93_1302687787_thumb.jpg
[/url]

Når den høje spænding vises på Magneto, er noget af det fødes ind i porte SCRS af interne capaitance, som dioderne D14 og 15 udgøre en høj impedans til dem og SCRS selv udløser. Jeg er ikke sikker på, at du har brug for dem som det modsatte spænding på en gate er faktisk fastspændt af en fremadrettet volt drop på den anden. Du skal have en lav kilde impedans kilde, så strømmen fra kapacitans flyder uden for SCR, eller du kunne prøve og sætte lidt af ekstern kapacitet portene til jorden i stedet - Dette vil begrænse dine omdrejninger alligevel :) Frank

tak for den professionelle svar! Jeg vil prøve denne måde, og lade dig vide!

Jeg prøvede nogle eksperimenter, men ingen held med dette setup ... Så jeg fandt dette eksempel på nettet, et voila det virker perfekt!
71_1303390248.gif
, så jeg har ændret den skematiske denne måde
1_1303390660.gif
, og det er, hvad Jeg har brug for. når jeg strøm til optocoupler's førte motoren lukkes ned Nu vil jeg gerne at forstå, hvordan dette setup fungerer ... er det almindeligt at forbinde porte SCRS sammen? Jeg har aldrig set dette design ... kunne dette arbejde i 12 volt eller jeg skulle justere modstandene? tak en masse!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back