Hjælp U2270

V

volod_ua

Guest
Hej. Jeg har et problem med U2270B og EM-4001 transporder. Antena Jeg har L = 627uH. Og bygge andre shematic, arbejde, men jeg don `t have gode kort-kode. I Em-4001 de første 9 - bits er 1, jeg har denne bits, men sidste bits er ikke godt. I pin U2270 - Output en have f = 0,4 ~ 2.4Hz, når de sættes kort f = 1,54 ~ 1,65; i oprullet f = 122.5Khz. Brug 220nF og 1,5 NF for pin HIPASS, Input. Til afkode jeg bruge AVR. Kan du hjælpe mig. volod_ua@yahoo.com

> I Em-4001 de første 9 - bits er 1,> Jeg har denne bits, men sidste bits er ikke godt. Jeg er ikke bekendt med em4001. så bare generelle spørgsmål, måske nogle af dem vil give et fingerpeg. Hvordan mener du "ikke godt"? Er det "alle 1", "alle 0", skifter hver gang, eller ...? Er den "første 9 bit = 1" en metode til at synkronisere? Hvis ja, er resten af koden, således at der ikke er nogen 9 i træk 1? Prøv også at fange den rå output U2270B på et digitalt oscilloskop (eller logik analysator - den enkleste vil gøre) og gøre det "afkodning" i hånden "- måske din dekodning FW er fejlagtig ... Også forsøge at tune antennen kredsløb, hvis transponder har en indbygget antenne / oscillator kredsløb, kan det være slukket den nominelle frekvens lidt (prøve fra 115 til 135KHz) Wek

Hvordan freq skal være i benet Output (U2270B), når transporder ikke er til stede

Det er en dårlig spørgsmål. Den U2270 effektivt demodulerer en meget svag AM modulation af 125kHz "transportør". Når transponderen ikke er til stede, produktionen af U2270 effektivt støj, og karakteren af denne støj afhænger af mange faktorer til stede i systemet og i miljøet. Hvis du ikke kan få (låne) en digital lagring oscilloskop (DSO) eller en logik analysator, kan du prøve at prøve at output fra U2270 til AVR og derefter sende det ud i rå til PC (ikke forsøger at afkode det). Det vil give dig klarere billede af, hvad der sker der. Wek

Mener du Manchester afkodning på AVR? Undskyld jeg ikke har nogen (ved hjælp af forskellige typer af graduering, men selv om jeg ville have Manchester, kunne jeg ikke give det væk, og alligevel, det er ikke på AVR) ... Jeg forsøger at give dig fingerpeg, men selvfølgelig har du til at regne det ud selv. Wek

Jeg bemærker, at på outputtet benene på U2270B der findes støj, der går til detektor diode og demodulerer som tilfældige signal. Jeg forsøgte at fastsætte, at uden held. Jeg tror, at støjen går fra IC »output buffere eller OSC blok. Jeg tror, at for nogle korte tidsrum outpus er slukket, når der ikke er transponder. Når transponderen til stede så amplituden af demodulerede signal er langt højere end den støj, der kommer fra produktionen føreren. Er der nogen kender nogle tips til at fjerne denne støj?

Du er nødt til at fjerne denne støj i programmet, dvs når afkode Manchester eller hvad graduering. Det U2270B er et meget følsomt IC - den graduering på holderen er virkelig meget lille, selv med god kobling mellem "base" spole og transponder - så er det uundgåeligt at hente nogle støj. Du kan måske mindske følsomheden (jeg kender ikke jeg aldrig været nødvendigt at sænke den kun vil stige), men jeg tror ikke du vil være i stand til at slippe af med den støj fuldstændigt. JW

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back