hjælp!

R

rinjic

Guest
Jeg er lige begyndt at bruge nettet analyzer (Agilent 8722ES) til at måle S parametrene for nogle materialer i koaksial linje.Jeg sætter ringen prøve inde i koaksial linje og måle S11 og S21.Normalt har jeg flere toppe i S-parameter amplitude grafen på grund af resonans inde i prøven.Så jeg frakobl koaksial linje.geninstallere prøven og gentag målingen igen.Jeg fandt ud af, at den top position flytte omkring 20MHz (glemte at sige, frekvensområdet jeg brugte er 0,5-18GHz).Jeg gentager, masser af gange, næsten alle af dem har en tilfældig lille peak skift (enten positivt eller negativt skift).
Spørgsmålet er: Er dette normal i S parameter måling?
Hvis det ikke er, er dette på grund af systemfejl i netværket analyzer?Eller er det forårsaget af min falsed forbindelse mellem kabel og koaksial linje?
Jeg har ikke for meget erfaring med netværk analyzer, så alle forslag og råd vil være meget nyttig.Tak

kan du prøve at rette koaksialt kabel forbinder VNA og sonden.Vi har samme problem.Den placering, udformning af dette tilslutningskabel ændringer kan du se,
hvor S-Parameter fik fra VNA ændringer også ganske irriterende.
Venlig hilsen,

Svaret kan være delt i 2 emner:
- Den målemetode
- Spidsen & ture

Den målemetode er hovedsageligt relateret til kalibreringsmetode, SOLT, TRL, E-Cal osv.
Sædvanligvis vil U (S11) (usikkerhed i forbindelse med S11) er højere, hvis de observerede værdi er i nærheden af eksterne Smith-Chart's cirkel.
En TRL Kalibrering er et af de mest nøjagtige.
SOLT er mindre nøjagtige end TRL men dog stadig meget præcis.
Agilent TRL * har dårlig nøjagtighed for høje værdier af S11.
At være nøjagtig, når du iagttage høje værdier af S11, prøv en SOLT og en
S, offset S, L, T og sammenligne resultaterne.
At være nøjagtig, når du observere lave værdier af S11,
kan du prøve et S, O, slidingL, T,
...

Tip & ture
instrument lokke kabler og konnektorer skal i exellent betingelser.
Også de standarder bør i exellent betingelser.
Flyt ikke lokke kabler.Fix det på mange punkter med noget tape.Dont 'gøre enhver torsion til lokke.Være kontakt metaller renser.Osv. osv.

Indstil feje mode til trin,
som er indstillet til magten> -10 dBm,
Læs Agilent EN 1287-serien
Læs Agilent AN "Principper for konnektorer pleje"
Læs Agilent PN 8510-serien

Hi sergio Mariotti

Citat: "@ gilent TRL * har dårlig nøjagtighed for høje værdier af S11"
Forklar kort, hvorfor er det så.
Tak
g579

sergio Mariotti wrote:

Svaret kan være delt i 2 emner:

- Den målemetode

- Spidsen & tureDen målemetode er hovedsageligt relateret til kalibreringsmetode, SOLT, TRL, E-Cal osv.

Sædvanligvis vil U (S11) (usikkerhed i forbindelse med S11) er højere, hvis de observerede værdi er i nærheden af eksterne Smith-Chart's cirkel.

En TRL Kalibrering er et af de mest nøjagtige.

SOLT er mindre nøjagtige end TRL men dog stadig meget præcis.

@ gilent TRL * har dårlig nøjagtighed for høje værdier af S11.

At være nøjagtig, når du iagttage høje værdier af S11, prøv en SOLT og en

S, offset S, L, T og sammenligne resultaterne.

At være nøjagtig, når du observere lave værdier af S11, kan du prøve et S, O, slidingL, T,

...Tip & ture

instrument lokke kabler og konnektorer skal i exellent betingelser.

Også de standarder bør i exellent betingelser.

Flyt ikke lokke kabler.
Fix det på mange punkter med noget tape.
Dont 'gøre enhver torsion til lokke.
Være kontakt metaller renser.
Osv. osv.Indstil feje mode til trin, som er indstillet til magten> -10 dBm,

Læs @ gilent EN 1287-serien

Læs @ gilent AN "Principper for konnektorer pleje"

Læs @ gilent PN 8510-serien

hi Mariotti
tak for ur rådgivning.Jeg har allerede fast kablet, og cal.kit og stik er i meget god stand.Jeg tryed SOLT, men at situationen ikke bliver bedre, er der stadig har samme 20MHz usikkerhed.
Do u have flere forslag?

Rinji

Til: asdfaaa:
lokke kabel: kvalitetskategori: det bedste for måling.Hvis jeg husker godt de værdier ...en glidende 90 ° bend kan variere | S21 | af en mindre mængde end 0.01dB * GHZ 0.05: Selvfølgelig denne værdi er for høj.Men i praksis | S21 | variation er meget mindre end den garanti.
Da kablet er "gode" som | S21 | variation er mindre end garantien.
Dvs aldrig brugt GoreTex kabel, ikke bøjet fra Cal at måle, viser en | S21 | variation mindre end 0,03 ved 22 GHz efter 10 minutter.

Til: rinjic
Hvis du har en 3 prøveudtagere (eller blandeturbiner) VNA, ligesom HP 87xx spor NO opt 400 installeret, en bølgeeffekt kan gives ved instrumentet.At rundstyringssendere kan ved i intervallet / -0,1 dB omkring | S21 | og / eller / - 0,03 (lineær) omkring | S11 | (se S11 på Smith Chart)

Men ...Er du sikker på, at rundstyringssendere er genereret af VNA?Kan være den reelle svar af DUT?
Til undertand bedre, coul'd du sender et plot af dine målinger?

rinjic,
Som De sagde toppenes kommer fra resonanser i ring.Hvis toppene flytte betyder det resonansfrekvens er flyttet.Jeg formoder det nøjagtige resonansfrekvens er en funktion af materiale og dets dimensioner og også kanterne betingelse rundt om den.Når du har fundet ud og sættes tilbage i ringen, kan det flyttes en litte bit toword ene side og skiftede den resonanskredsløb frekvens.

DJ skrev:

rinjic,

Som De sagde toppenes kommer fra resonanser i ring.
Hvis toppene flytte betyder det resonansfrekvens er flyttet.
Jeg formoder det nøjagtige resonansfrekvens er en funktion af materiale og dets dimensioner og også kanterne betingelse rundt om den.
Når du har fundet ud og sættes tilbage i ringen, kan det flyttes en litte bit toword ene side og skiftede den resonanskredsløb frekvens.

sergio Mariotti wrote:

Til: asdfaaa:Til: rinjic

Hvis du har en 3 prøveudtagere (eller blandeturbiner) VNA, ligesom HP 87xx spor NO opt 400 installeret, en bølgeeffekt kan gives ved instrumentet.
At rundstyringssendere kan ved i intervallet / -0,1 dB omkring | S21 | og / eller / - 0,03 (lineær) omkring | S11 | (se S11 på Smith Chart)Men ...
Er du sikker på, at rundstyringssendere er genereret af VNA?
Kan være den reelle svar af DUT?

rinjic wrote:sergio Mariotti wrote:

Til: asdfaaa:Til: rinjic

Hvis du har en 3 prøveudtagere (eller blandeturbiner) VNA, ligesom HP 87xx spor NO opt 400 installeret, en bølgeeffekt kan gives ved instrumentet.
At rundstyringssendere kan ved i intervallet / -0,1 dB omkring | S21 | og / eller / - 0,03 (lineær) omkring | S11 | (se S11 på Smith Chart)Men ...
Er du sikker på, at rundstyringssendere er genereret af VNA?
Kan være den reelle svar af DUT?

hi Mariotti
Jeg søgte Agilent websted og fandt ikke "principper for konnektorer pleje" Application Note.Det eneste, jeg har fundet er et kursus oversigt over "kabel og stik pleje", som er ikke Application Note.Jeg har også set min VNA manual, det gør sige noget om den pleje, men ikke for meget.Kunne u du uploade "principper for konnektorer pleje" her?
Tak!

rinjic

Hi marotti,

Venligst besvare mit spørgsmål gentages her:

Du sagde, at
"@ gilent TRL * har dårlig nøjagtighed for høje værdier af S11"

Forklar kort, hvorfor er det så, og hvor kan jeg få information om, at redegørelsen.
Tak
g579

g579 wrote:

Hi marotti,Venligst besvare mit spørgsmål gentages her:Du sagde, at

"@ gilent TRL * har dårlig nøjagtighed for høje værdier af S11"Forklar kort, hvorfor er det så, og hvor kan jeg få information om, at redegørelsen.

Tak

g579

rinjic wrote:

hi Mariotti

Jeg søgte @ gilent websted og fandt ikke "principper for konnektorer pleje" Application Note.
Det eneste, jeg har fundet er et kursus oversigt over "kabel og stik pleje", som er ikke Application Note.
Jeg har også set min VNA manual, det gør sige noget om den pleje, men ikke for meget.
Kunne u du uploade "principper for konnektorer pleje" her?

Tak!rinjic

Hi marotti,

tak for info og indblik i den rundstyringssendere i vedlagte HP produkt Note.
Tak
g579

do y kalibrere VNA, og indstil den korrekte udgangseffekt?
derefter fastsætte kabel

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back