R
rinjic
Guest
Jeg er lige begyndt at bruge nettet analyzer (Agilent 8722ES) til at måle S parametrene for nogle materialer i koaksial linje.Jeg sætter ringen prøve inde i koaksial linje og måle S11 og S21.Normalt har jeg flere toppe i S-parameter amplitude grafen på grund af resonans inde i prøven.Så jeg frakobl koaksial linje.geninstallere prøven og gentag målingen igen.Jeg fandt ud af, at den top position flytte omkring 20MHz (glemte at sige, frekvensområdet jeg brugte er 0,5-18GHz).Jeg gentager, masser af gange, næsten alle af dem har en tilfældig lille peak skift (enten positivt eller negativt skift).
Spørgsmålet er: Er dette normal i S parameter måling?
Hvis det ikke er, er dette på grund af systemfejl i netværket analyzer?Eller er det forårsaget af min falsed forbindelse mellem kabel og koaksial linje?
Jeg har ikke for meget erfaring med netværk analyzer, så alle forslag og råd vil være meget nyttig.Tak
Spørgsmålet er: Er dette normal i S parameter måling?
Hvis det ikke er, er dette på grund af systemfejl i netværket analyzer?Eller er det forårsaget af min falsed forbindelse mellem kabel og koaksial linje?
Jeg har ikke for meget erfaring med netværk analyzer, så alle forslag og råd vil være meget nyttig.Tak