Hjælp

I

ilop

Guest
hej

Jeg vil gerne stille nogle spørgsmål, her er:
1.hvad er omhandlet i overløbet, låne lidt og bære smule
2.Jeg vil lave et kredsløb, at hvis vi skal du trykke på 1 eller 2 eller 3 i tastaturet, vil der være en effekt i syv segment (output er 2 bit) Jeg vil gerne spørge, hvor kan jeg finde banen i internet? Jeg har søgt i google men jeg fandt ikke noget

takker

Brug dette link for at finde explenations om bære, låne og overflow:
http://www.sce.carleton.ca/courses/sysc-3006/f04/Part3-BinaryManipulations-4.pdf

Re.dit kredsløb: Ønsker du at generere 00 (key1), 01 (key2) og 10 (Key3)?

Ja, jeg ønsker at generere det til 7 segment, men ikke kun 1,2,3, men også 5 til 9, og det kan generere, 4 bits gerne 1234 osv., hvordan???

Jeg bliver bedt om at gøre dette ved hjælp af GAL 16v8, jeg er forbudt at benytte en anden dekoder, undtagen tastaturet dekoder .. så jeg må til at gøre programmet om at skabe numeriske til 7 segment ...kan du hjælpe???

Kontrollere, hvad koden er udgang fra dit tastatur.Meget muligt, vil du have lige simpel binær eller BCD og i begge tilfælde betyder det, at fror tasterne 0 til 9 har du den samme kode: nøglen 0 = 0000, nøgle 1 = 0001, .. key9 = 1001.Så du har 4 indgange til din GAL.Til at vise resultatet på syv segment diplay du vil have 7 udgange og det eneste, til at skabe, er at skrive TRUTH TABEL.Hvordan det gøres kan du finde i det følgende eksempel, men det konverterer BCD til GRAY Code så ..du bliver nødt til at oprette din egen tabel ..
http://poppy.snu.ac.kr/ ~ kchoi / klasse / lc_intro / programmable_logic.pdf

hello ...tak for advice.i vil gerne spørge, hvad mener du med produktionen 7?betyder det 7 bit? ..hvis så der er kun ét ciffer numeriske?

Jeg vil gerne gøre et tastatur, der kan generere 3 cifre fra tastaturet til 7 segment, så hvis jeg trykker 1 i tastaturet derefter 7 segment generere numeriske 1, hvis jeg trykker på 1 2 3 4, det genererer 1234 og snart ..så der vil være 7x4 bits, jeg har ret? så fald ..at gøre, at der vil være et skift-register ..

d'oh jeg er forvirret ...Har du, at skematisk, der kan gøre, at tastaturet: p

I dit tidligere indlæg, du nævnte GAL16V8.
Har du stadig nødt til at bruge det?
Dens anvendelse kan omregning fra input knapperne 1, 2, 3, ... 9 til deres 7-segment-kode og derefter bruge modulo-7 counter skift dem i 28-bit skift registrere og vise denne 28-bit register som 4 x 7 -segmant.

Kan du bruge en lille microcontroller?
Ville være ganske let at gennemføre dit projekt i en mikrocontroller ..

hej

Ja, jeg stadig bruge GAL 16V8, fordi min underviser beder mig om at bruge, at ikke andre, jeg kan ikke bruge mikrocontroller, jeg er forvirret over programmet i gal 16v8, der kan gøre, at 28 skift register.kan du hjælpe?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back