hjælpe frekvenser metoder (FDDF, FDTLM)

A

as-zu

Guest
hello eveybady, kunne en af jer hjælpe mig

Jeg vil vide forskellen mellem (FDfD et DFTD) et (TLM et FDTLM)
dvs. i algoritmentak

Jeg "tror" de metoder, du henviser til, er:

Finite-Forskel Frequency-Domain (FDFD)
Finite-Forskel Time-Domain (FDTD)
Fremsendelse Line Metode (TLM)
Time-Domain Fremsendelse Line Metode (TLM)

Alle fire af disse metoder typisk arbejder ved montering felterne og materialer til bestemte punkter på en Cartesion nettet.Formuleringen af ligninger vedrørende de områder gennem Maxwell's ligninger er lidt anderledes i hver metode, men de er alle væsentlige blot håndhæve Maxwell's ligninger på tværs af nettet.

Time-domæne metoder har evnen til at simulere en enhed over et meget bredt frekvensområde på blot en enkelt simulering.En puls kilde bruges typisk det på alle punkter af interesse impulsprodukter respons registreres.Fourier transformere impulsprodukter svar giver dig den spektrale reaktion.FDTD har en anden stor fordel i, at det gør brug lineær algebra.Dette betyder, at hvis du dobbelt størrelse på dit problem, hukommelse og køre tid kun fordobles.Andre metoder, fordobling af størrelsen af det problem kunne øge din hukommelse og køre gang med 4 til 16 gange eller mere!Time-domæne metoder dog, er dårlige for modeling meget resonanskredsløb enheder, eller enheder, hvor den spektrale reaktion ændringer brat.I disse tilfælde er frekvens-domæne metoder tendens til at være mere præcis.

Frekvens-domæne metoder tendens til at være mere effektive og præcise for stærkt resonanskredsløb enheder eller når du er kun interesseret i én eller to frekvenser punkter.De er baseret på lineær algebra så hukommelse og køre tid stiger eksponentielt med problemets størrelse.Typisk du konvertere Maxwell's ligninger til enten A * x = b for spredning problemer, eller A * x = a * x for Eigen-værdi problemer.

Jeg vil også sige, at FDFD er den enkleste numeriske metode jeg ved at gennemføre.Det er ikke så effektive, som de finite element metoden (FEM), men FEM er mere trættende at formulere.Jeg vil også sige, at jeg ikke se TLM eller TDTLM anvendt nær så meget som FDTD så der er meget mere læsevante rådighed for FDTD.Hovedparten af dette er også gældende for FDFD, men ellers FDFD kan være svært at finde i litteraturen.

I mit Ph.D.afhandling, jeg beskriver i god detalje en række numeriske metoder, herunder:

Finite-Forskel Frequency-Domain (FDFD)
Finite-Forskel Time-Domain (FDTD)
Fly Wave Expansion Metode (PWEM)
Streng-coupled Wave Analyse (RCWA)
String Metode
Niveau, der er fastsat Metode (LSM)
Hurtigt marcherende Metode (FMM)

Du kan downloade den her:

http://purl.fcla.edu/fcla/etd/CFE0001159Hope this helps!
-tip

Mange tak for dit svar

Jeg vil gerne vide, hvilket er udtryk for magnetisering i hyppighed metode

tak

Jeg kan ikke forstå dit spørgsmål.Er du spørger, hvordan man kan indarbejde en kilde i en frekvens-domæne metode?Det afhænger af den numeriske teknik du vælger.Der er mange typer, der alle "frekvens-domæne," For eksempel er der finite element metoden, finite-forskel frekvens-domæne, metode linjer osv. Hvilken metode er du interesseret i?

-Tip

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back