hjælpe med at identificere en zenerdiode

S

sergioems

Guest
automatisering af min port stoped arbejde. Jeg fjernede centrale bord, og efter en del søgning fandt en zenerdiode brændt. Jeg prøver at erstatte det, men ingen bogstaver på det bare en blå linje intet mere. Er der nogen kender nogen måde at identificere denne Zenner? På forhånd tak

Hej! Dens let at gøre, hvis du har en god lab. forsyning med justerbar nuværende begrænsning! 1) Tænd for forsyningen, skal du indstille sin produktion spænding kontrol over halvvejs - dette vil give 12-15V med de fleste enheder, 2) Drej den nuværende grænse-kontrollen helt mod uret for at give nul eller minimale aktuelle o / p, så korte ud output med et par Croc-klip fører eller test-pigkæppe. Ingen skade vil ske, hvis forsyningen er begrænsende korrekt! 3) LANGSOMT forhånd det nuværende kontrolsystem, indtil 5mA viser på den aktuelle display. 4) Tilslut kablerne fra forsyningen til den enhed, du ønsker at teste, og derefter bruge en dyrlæge til at måle spændingsfaldet som følger: - a) En gennemgang af 0.25V eller mindre indikerer en kortsluttet / utæt enhed b) En gennemgang af 0,5 til 0.7V indikerer en fremadrettet - biassed ordinære eller zenerdiode - omvendt fører fra PSU - den DVM viser nu de ca. Zener spænding for en zener - hvis der ikke er strøm prøv at skrue op for spændingen - stadig ingen strøm indikerer en konventionel diode ELLER zener højere end de tilgængelige max PSU spænding c) nr. strømmen enten omvendt indikerer en o / c enhed! Håber dette hjælper - jeg vil sende en skitse, hvis den ikke klare! Chris Williams

Jeg har en magt suply. Men hvad er DVM? Også jeg glemte at nævne, at på den side af dette brudt diode der er andre lig, men god. Kan jeg bruge de gode til at identificere og efter at erstatte den knækkede en? Regards

Vær forsigtig, når du tænder apparater med beskadigede Zener dioder. En lang tid siden jeg arbejdede på et elektronisk kredsløb, et problem forårsaget en Zener at brænde, og lige efter, at et loft eksplodere sende hætten krop som en kugle blive skudt fra et gevær! Spændingen om den fælles landbrugspolitik forhøjet nå en værdi større end den fælles landbrugspolitik blev klassificeret til, fordi zener ikke virkede længere, Det kan være farligt.

[Quote = Chris56000] 2) Drej den nuværende grænse-kontrollen helt mod uret for at give nul eller minimale aktuelle o / p, så korte ud output med et par Croc-klip fører eller test-pigkæppe. Ingen skade vil ske, hvis forsyningen er begrænsende korrekt! [/Quote] Jeg vil hellere bare sætte zener i serie med en modstand. f.example en 10kΩ. Så den nuværende ville være lavt, hvis zener spænding er lav, og hvis zener spænding er høj, så den lille effekt ville opstå inde i zener fordi den nuværende vil være mindre. Hvis du bruger en digital voltmeter til at måle spændingen, den trækker næsten ingen strøm, så aflæsninger vil være helt korrekt.

Hej! Beklager - DVM refererer til en almindelig hobby-type digital multimeter - det behøver ikke at være noget særligt! Chris Williams

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back