hjælpe med datalogger design

T

Tulkas

Guest
Jeg laver en ny datalogger baseret på CompactFlash.Tid før, jeg gjorde, og jeg har problemer med nogle kort, jeg kan ikke få adgang til dem korrekt, jeg var nødt til at indsætte kortet med strømforsyning (af alle system) slukket, og derefter tænde den.Spørgsmålet er, skal jeg bruge nogle buffer mellem PIC og CF?.Har jeg at vide noget om den hardware-design, for at dette ikke sker?

Tak, sorry for my English.

Tulkas skrev:

Spørgsmålet er, skal jeg bruge nogle buffer mellem PIC og CF?.
Har jeg at vide noget om den hardware-design, for at dette ikke sker?

Jeg har lavet en datalogger med CF og MMC i fortiden.Med MMC Jeg har ikke noget problem, og det er meget nemt at interface, CF er mere kompleks end MMC men jeg nødt til at bruge CF, fordi jeg er nødt til at gemme data quikly, jeg bruger PIC18F452.CF, PIC, AtoD og alle dele er 3.3V.Mit problem var, i mine andre bord, ikke alle CF-kort var »synlige« af systemet.Jeg var nødt til at afbryde batterier, derefter indsætte kortet og derefter forbinde batterierne igen, efter jeg har tilføjet et skifte til afbryde kun CF kort levering, men det virker ikke, jeg var nødt til at afbryde alle systemet.På grund af dette vil jeg gerne vide, om jeg skal bruge en buffer mellem PIC og CF.Jeg håber, at jeg har forstået, mit engelsk er meget dårlig.

Tak.

Hej.

Jeg tror Kender er forkert her.Enhver CF kommer til at arbejde med 5 volt
strømforsyning, men ikke alle SF vil arbejde med 3,3 Volt.

Troede vi også i starten, at det var den anden vej rundt
men vi mente, at dette er den kendsgerning.

Bruge nogle microcontroller med analog mux, hvis du ønsker mere analoge indgange.Du kan bruge to microcontrollere så kan du få det bedre

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back