hjælpe mig i grænseflader en LCD-skærm med en 8051 microcontroller

E

embebed

Guest
hey, nogen plz hjælp mig med at forstå initialiseringen kode for sammenknytning en lcd Jeg bruger Keil software og jeg gør programmering i C sprog selv om jeg har læst mange klargøring programmer skrevet i C, men jeg er ikke i stand til at forstå, hvad er formålet med hver kommando vi sender under initialisering og hvorfor vi sender dem du hjælpe mig til at forstå disse kommandoer kan du

Google 8051 lcd og find url [url = http://www.8051projects.net/lcd-interfacing/] LCD Tutorial for sammenknytning med Mikrocontrollere: 8051 Microcontroller Projekter AVR PIC Projekter Tutorials eBøger Biblioteker kode [/url]

[Url = http://www.dnatechindia.com/index.php/Code-Library/8051_ASSEMBLY/LCD-Interfacing-To-8051-in-4bit-mode.html] DNA-TEKNOLOGI - LCD interfacing til 8051 i 4bit mode [ / url] der er en anden.

Hej Jeg har problem i Proteus mens interfacein LCD med AT89C51. Jeg hermed er knyttet til eldiagrammer og mit program. Please hjælp mig til at komme igennem denne. . På forhånd tak

Please Please nogen hjælpe mig her. Dens virkelig haster .>>>.... Venligst

Please Please nogen hjælpe mig her. Dens virkelig haster .>>>.... Venligst
Ingen vil hjælpe dig, medmindre du er klar over, hvad du vil

Jeg bruger LM032L LCD. Jeg har vedhæftet de vedhæftede filer i mit design med denne. Bedes du tage et kig på denne også. . .

Mit problem er, at når jeg Simuler mit design ved hjælp af det program, jeg har skrevet, er det ikke vise noget i displayet. Ikke engang markøren blinker, jeg vil gerne vide, om det er fejl med mit design eller min programmering eller begge dele. Please hjælp mig i dette.

Jeg gik igennem din kode. Jeg vil forklare, hvad de kommandoer betyder (til min bedste viden, jeg er også en nybegynder) MOV A, # 38H Denne kommando vil sætte lcd til 8 bit interface-mode. Du kan vide, at LCD kan grænseflademodellen i 4 bit og 8 bit mode.Also 2 linier vil blive brugt til visning af data. MOV A, # 0EH Dette vil tænde for skærmen. Markøren er også tændt med cursor blinke off. MOV A, # 01h Dette vil rydde displayet. MOV A, # 06h Dette vil øg markørens position. MOV A, # 80h Dette vil sætte DDRAM adresse til 0.000.000. (Startadresse) MOV A, # 'B' ACALL DAT NOP ACALL DELAY MOV A, # 'jeg' ACALL DAT NOP ACALL DELAY MOV A, # 'N' ACALL DAT NOP ACALL DELAY MOV A, # 'jeg' ACALL DAT NOP ACALL DELAY Jeg tror, det vil vise 'BINI' på skærmen. At kende kommandoer for lcd, bare google for det. Du vil finde det.

Pr. LCD dataark ... Trin 1: Skriv Funktionssæt [0x38] i Command Tilmeld .. [8 bit interface, Multiple Line, 5x7 skriftstørrelse] STEP2: Giv 4ms forsinkelse Trin 3: Samme Trin 1 Trin 4: Giv 1ms forsinkelse Step5: Samme Trin 1 Trin 6: Skriv cursoren / displayet skifte [0x1C] i Command Register med forsinkelse .. . [Shift Hele display til højre] STEP7: Skriv Display ON / OFF kontrol [0x0C] i Command Register med forsinkelse ... [Nej markøren og nr. blinker] STEP8: Skriv Entry indstillet [0x06] i Command Register med forsinkelse ... [Increment uden skift] STEP9: Skriv Hjem cursor [0x02] til kommandoen register med forsinkelse ... [Home cursor] STEP10: Skriv Tydeligt display [0x01] til kommandoen register med forsinkelse ... [Clear Display] Ovennævnte sagde alle de ting mening for LCD [2x16] initialisering ... Alle detaljer er klart angivet i databladet ...

Jeg fik ikke en simulering arbejde endnu. Jeg prøvede ovenstående kode også. Men det gjorde ikke hjulpet mig. Please, hvis deres er nogen tutorials om LCD simulering i Proteus, så lad mig det vide. Jeg vil have akut hjælp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back