HP OfficeJet 350 tilsyneladende papirstop

N

nerd77

Guest
Der er en HP OfficeJet 350 (fax / printer / scanenr kombination) med følgende problem:

Når du tænder, printeren går i selvstændige testtilstand.Efter et par sekunder, han viser en fejlmeddelelse på displayet:

Teksten i tysk er: "Strom abschalten - Druckstau beheben",
Den englich udgave er "turn slukke - klar udskrive jam"

Men der er absolut ingen papirstop eller andet sted.

Jeg har læst på et tysk forum, at der er en "omformaterer" centrale sekvens til printeren, som kan løse problemet.(sandsynligvis rydder nogle
FMO'er flag i printer)

http://forum.electronicwerkstatt.de/phpBB/viewtopic.php?topic=1657&forum=4Er der nogen kendte omformaterer centrale sekvens?

Er en service manual for officeJet 350 tilgængelige?

De fleste papirstop problemer Jeg
har set på HP printere kommer fra papiret sensorer.(Input / Registrering sensor og Afslut sensor) Som HP betjeningsvejledningen stater."Papirstop opstå, når papiret ikke lykkes at nå frem til eller rydde papir sti sensorer i den tildelte tid".Jeg har set, hvor Ink og støv plug ithe kuvettens af sensorer.Prøv at kontrollere sensorer og rengøre dem med en Q-tip.

Sparky

Der er en lille PCB holde stik Fra printhead og til bundkortet.Den indeholder også output sensoren.Jeg har unsoldered produktionsgabet sensor og renses det (men ikke kontrolleret, hvis dens elektriske ok).Mærkeligt nok, at en fuldstændig elektronisk til bundkortet kan fjernes, og giver den samme fejl.

Også scanner enhed (herunder display og tastatur) kan være helt fjernet.Giver altid det samme BEEP signaler (3 gange 3 korte bip), derfor fejlen skal være tændt vigtigste bord.

Formentlig den anden (input) sensor kan være snavset.Han er loddet på bundkortet.Jeg vil undersøge dette de næste dage.

I mellemtiden har jeg kontrolleret Opto-Switch om de vigtigste PCB.Dens en OMRON EE-SA102 og det ser ud til at fungere perfekt.

Er der nogen mulighed for at kontrollere, under hvilke betingelser den brugte chassis (C4663A) kunne resetted eller cleard fra denne fejl tilstand?
Sidst redigeret af nerd77 den
28. juni 2004 18:11, edited 1 gang i den samlede

Har du checket dette link endnu?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?product=59875&lc=en&dest_page=product&cc=us&dlc=en&docname=bpu50320

Hilsen,
Probert

Tak for din støtte, men jeg er langt bagud i forhold til det punkt, at der kan være nogle papir i nogle slot.

Jeg har afmonterede printeren i færdig, og der er kun bundkortet venstre.Der er INGEN holdning stribe, er der ingen scanner enhed, er der ingen hoved transport tilsluttet.Alt er fjernet.Der er kun de "nacked" bundkort (plus de taler, som er bippende 8 sekonds efter at tænde).Hvis jeg tilslutter scanneren, vil det desuden vise tekstmeddelelsen, at der er nogle papirstop.

MEN: Som jeg har ingen anden printer af samme type, jeg ikke er fuldstændig sikker på, om denne "demonteres" tilstand whill give den samme fejl på en arbejdsgruppe printer (Jeg ville forvente: nej).Derfor er det nogle fejl på bundkortet.

Jeg har læst på en anden tysk bord, at der er nogle "omformaterer" centrale sekvens (I wolud forvente, at det er fri af nogle interne flash-chips).Thats En mulig ide jeg har mindst.

Jeg har fundet problemet (og opløsning) !!!!!!!!

Der er en flad ribon kabel perioden sthe små PCB og hovedet transport.Det bærer signallinjer til blækpatron, plus nogle ekstra info.en af linjerne (den ydre en) er blevet brudt.Signalet kører gennem denne tråd vil blive brugt af et foto sensor i hovedet transport.Fotografiet føler sig selv ikke resopnsible til papir kontrollere, men for positioneringen af hovedet i vandret position.Af denne grund er nogle "positionsbestemmelses stribe" med nogle hundrede af linjer er tightend bag hovedet (excact: bagved stangen hvor chefen transport kører på.

Den virkning, at printeren signaler "udskrive jam", ikke er fuldstændig forkert, men i det mindste forvirrende.Hvad printeren synes at gøre, er følgende:

step_1: Fist, printeren forsøger at placere hovedet fuldstændig til højre for at nogle oprindelige holdning (det virker).

step_2a: Han flytter hovedet på midten af vejen for at skubbe nogle papir, som vil kunne hvile i printeren.DENNE AKTION mislykkes, så processoren ikke modtager tilbagemeldinger fra lysføler, hvor hovedet acually er placeret.Printeren bør annoncere her: "Jeg cand finde mit hoved holdning", men i stedet for denne ovenstående besked opstår (papirstoppet).
Nu, efter at finde fejlen og om fastsættelse af brudte kabel, alt fortsætter som forventet:

step_2b: kort foder for at skubbe muligvis nogle papir fra printeren

step_3: bevæge hovedet til venstre side, og aktivere kobling (den lille sorte stribe) til at sætte nogle nye papir i transport måde

step_4: hoved bevæger sig til højre igen, kontrol blækpatron.han bevæger sig en smule under blæk stripper, og finder ud af alt er ok.

step_5: printer signaler "ok", og venter et stykke tid, før printable input.Thats all - en brudt fladt kabel!

af den måde: reparation omkostninger er ikke så meget: 1 har købt en gammel printer / fax (samme model) fra ebay for 1 EUR.Den fyr, som ejer printer har genpåfyldes blækpatronen og har gjort nogle fejl.resultat: HELE blæk er løbet tør og oversvømmede printeren.Derfor brug for nogle handsker og masser af gamle aviser til at dække mit arbejdsbord til dismount de "nye" flad ribon kablet fra denne printer - hvad en crap!.....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back