HSPICE spørgsmål, for / while-løkken

M

MammPp

Guest
Hej alle, jeg prøvede at modellere banen, der har krævet gentagelse beregning, der f.eks Resistor i ud R = A * 10 Hvor A er beregnet ud fra de øvrige ligninger såsom A = V (i, ud) + skridt * I (Resistor) Når parameteren A er opdateret, vil den modstand forandring og parameter A vil opdatere igen så modstanden vil ændre igen og så videre. Fra dette punkt, prøvede jeg at bruge for-løkke i HSPICE. Nogen anbefale mig om at bruge C programmering og opdatere scriptet. Men jeg undres over, at er der noget mere simpel metode end ovenstående? Tak for din hjælp MammPp

Jeg har gjort noget lignende ved hjælp af perl script. Der er en kode til rådighed for dette. Denne kode omskrive hspice netlist for den givne værdi af nogle parameter ("R" i dit tilfælde) og derefter udtrække output fra produktionen fil af hspice. Du kan ændre koden i henhold til dine behov. [Url = http://www.nikhef.nl/ ~ dbello / txts / doctorat / perlparam.html] PerlParam - en PERL interface til parametriske simuleringer i hSpice [/url]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back