husk jeg vil gerne vide ............

O

omokoya

Guest
Please jeg vil gerne vide hvordan man kan gå om at bygge en burgler alarm, som vil indebære brug af en chip (med c + + og assembler program embbeded i det). Chippen vil være den processor

Dette er et eksempel på, hvordan det kan gøres. http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/00714a.pdf Du kan vælge en anden tilgang. Definer indgangspunkter, der skal beskyttes, såsom vinduer og døre, vælg en type sensor at opdage åbning (magnetisk af mekaniske kontakter, men de bør ikke være let besejret), eller for vinduer, der ikke åbner engang et stykke ledning strakt langs kanten af vinduet vil arbejde. Derefter beslutte, hvordan mikro vil kontrollere disse kontakter, og hvad der sker, når man er aktiveret.

Også huske på sabotage kredsløb. Brug kun normalt lukket kontakt afbrydere og placere en modstand i serie med kontakten (og inden for kontakten!). Meassure den nuværende. Hvis nogen forsøger at tilsidesætte skifte det nuværende vil ændre, og så kan du registrere sabotage. Nuværende måling kan være let af μC AD konverter eller en simpel vindue komparator. (Over og under de nuværende -> åbne, sabotage)

[Quote = omokoya] ... med c + + og assembler program embbeded i det ...[/quote] Jeg tror, den eneste mikrocontrollere, der understøtter C + + er ARM familier, og du kan programmere næsten enhver mucrocotroller i forsamling. Hver microcontroler har sin egen samling sprog, selv om. Generelt vil jeg stærkt råde dig imod programmering i samlingen for enhver form for projekt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back