Hvad betyder "båndgab" står for?

A

ajhsu

Guest
Jeg så en blok kaldet "båndgab Spænding" fra en transceiver datablad. Kunne nogen ekspert rådgive, hvad den funktion, det er? Takket være en masse.

båndgab spænding generation er den måde at generere reference spænding i integrerede kredsløb. Den er opkaldt båndgab, fordi det er refereres til båndgab energi transistorer

Det er en spænding referencestandard. Nogle af de professionelle & Cons er: Fordele: Ulemper: Lavere strømforbrug Moderat støj karakterisering Nøjagtighed er generelt tilstrækkelig, og Limited temperatur driver beskæring kan forbedre det Garanteret operation ned til 1V levere større pakke spænding, ideel til bærbare applikationer båndgab tutorial: http://amesp02.tamu.edu/ ~ sanchez/689-bandgap-fikret.pdf

Thanks. Må jeg ved, hvad den vigtigste funktion af båndgab er i chippen? Er det en spænding reference (til sammenligning) eller spænding kilde i chippen? Takket være en masse.

[Quote = ajhsu] Tak. Må jeg ved, hvad den vigtigste funktion af båndgab er i chippen? Er det en spænding reference (til sammenligning) eller spænding kilde i chippen? Takket være en masse. [/Quote] Præcis ... Båndgab volatge referencer er vant til at opnå "temperatur uafhængige" spænding / strøm kilder. Selv "ganget eller kopieret" kilder er ikke rigtig temperatur uafhængig, det er bedre end ingenting ...: D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back