Hvad betyder det, at en chips har 8M x 16 bits hukommelse?

A

andrew257

Guest
Hej alle, hvis en chip har 8m x 16 bit hvad betyder det. Hvis det simpelthen sagde, at det kan lagre op til 8Mb det ville være fint, men x 16 er confussing mig. også fra et program synspunkt, har du påtage sig, hvis en chip har en 23 bit adresse så det kan lagre data fra adresse 23'b0 til 23'b1. tak
 
8m x 16 bit = 8m x 2 x 8 bit = 16mbyte. 8m = 2 ^ 23 adresser. at få adgang til de enkelte bytes du får brug for ekstra byte aktivere bit.
 
[Quote = shawndaking] 8m x 16 bit = 8m x 2 x 8 bit = 16mbyte. 8m = 2 ^ 23 adresser. at få adgang til de enkelte bytes du får brug for ekstra byte muliggøre bit. [/quote] tak for den hurtige svar, jeg var gad vide om de 23 adresser becasue én kilde siger [22:00], og en anden siger, at det er en 24 bit adresse, men den ekstra bit skal være for de enkelte bits. Takket hvorfor de beskriver den hukommelse som 8m x 16, og 8m x 2 x 8 er stadig confussing?
 
"8Mx16" betyder 8.000.000 ord (23-bit adressebus) og 16 bit pr ord (16-bit databus). Den samlede kapacitet er 128 millioner databit. Nogle hukommelsesenheder kan omkonfigureres ved at tilslutte en tilstand pin høj eller lav. For eksempel kan det 8Mx16 hukommelse være rekonfigurerbare som en 16Mx8 hukommelse. Så ville det have 16 millioner ord (24-bit adressebus) og 8 bit pr ord (8-bit databus). Den samlede kapacitet er stadig 128 millioner databit. Sådan rekonfigurérbarhed tillader en hukommelsesenhed at være nyttige ved to forskellige anvendelser.
 
fordi det er sådan hukommelse er orgenised. . althought fleste memories (alle) vil give dig oprotunity til at arbejde i byte mode, det er posible du vil finde nogle, hvor du kan ikke - således vil du miste halvdelen af ​​din hukommelse, fordi adresse vil blive sprunget med 2 byte hver gang vil du få adgang til den.
 
ikke alle hukommelseskort adresser starter fra nul, eller skal de starte fra adresse én. Kun bestyrelsen jeg bruger har 24 bit adresse, men adresse nul har ingen forbindelse acording til brugermanualen. derfor sin en 23 bit adresse, som starter fra 1 og gå til 23.
 
Du bør læse enhedens dataarket for at se, hvordan de har nummereret de data og adresse bits. Må ikke antage, at nummereringen følger en konvention. Intel StrataFlash vist på side 14 har en tilstand pin (BYTE), der vælger forskellige data / adresse konfigurationer. Denne side har et link til den 28F128J3 dataarket. Se sin "Funktionsoversigt" for en beskrivelse af BYTE og A0 signaler. http://www.intel.com/design/flash/support/retired/j3/
 
Hej, 8M X 16 betyder 8 mega placeringer af størrelse 16 bits hver. Hvert placeringer kan tilgås af en unik adresse og læse skrive er muligt, selvfølgelig ved at give ordentlige kontrolprocedurer signaler som RD, WR, REN, WEN og CE. Hvis du har brug for flere oplysninger, så tøv ikke med at kontakte mig. OK Bye Regards, N.Muralidhara
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top