Hvad betyder "overspændingsbeskyttelse" i AC / DC

V

VladZ

Guest
Pease forklare mig, hvad betyder "overspændingsbeskyttelse" i i AC / DC switching adapter egenskaber?
For eksempel ser jeg følgende egenskaber:

SPÆNDING: AC INPUT 90Vac TIL 264VAC, FULL RANGE
OUTPUT KRAV: 15 V, SATS LAD 2,2 A
BESKYTTELSE:
Over belastning BESKYTTELSE: Ca. 150%-sats belastning ved 115VAC (230Vac).
Overspændingsbeskyttelse: strækker sig fra 16,5 til 19.5VDC.

Som jeg ved at skifte adaptere kan køre hårde belastninger.Er ovennævnte
betyde, at den svage belastninger, jeg vil abtain 16.5 til 19.5VDC, selv om den nominelle effekt er 15 V?

Tak på forhånd
vladz

Om overspændingsbeskyttelse:
Der er to typer af den; primærsiden og sekundærsiden.
i den primære side, er det nødvendigt at kontrollere indgangsspænding af SMPS (efter ensretter og input Cap.) og slukke SMPS, hvis spændingen er over en foruddefineret spændingsniveau (f.eks 370VDC eller 265VAC til netspænding) for at beskytte de skifter mod over understreger eller permanent skade!
på sekundærsiden, normalt udgangsspænding bestemmes af feedback-netværk (15VDC til din applikation), men hvad sker der, hvis den feedback, ikke virker egentlig?(for eksempel på grund af ældning optokobler åbner loop og ikke overdrager den fejl signal til primær side), i dette tilfælde udgangsspænding vil gå højere op end gerne en, der kan ødelægge din last.derfor er det nødvendigt at bruge et kredsløb for at overvåge udgangsspænding, og hvis den er højere end en tærskel, kort det til jorden for at beskytte lasten.der er flere løsning til det fra integreret til diskret.i diskrete realisering af banen, når udgangsspændingen sammenlignet med en CER, hvis det er større end en SCR er trigged til korte output. (husk, at for at gøre dette er det nødvendigt at medtage en strømbegrænser i kredsløb for at beskytte SCR selv!)
også der er andre beskyttelse mod underspænding i primær og sekundær.
i primær for kontrol spidsstroem af switche og i sekundær til beskyttelse af lasten fra funktionsfejl (i logiske kredsløb, der er specielt)

for mere info henvises til følgende side 97:

http://www.onsemi.com/pub/Collateral/HB206-D.PDF

BEST!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back