M
moonnightingale
Guest
Hvis signalet er x (t) = 5 + 6cos (40xpixt) + 3cos (60xpixt) + 10 cos (120xpixt) Hvad er fundamentale frekvens af dette signal Hvad forstår vi ved grundtonen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fra FVM 's indlæg:? I en sum af harmoniske signaler, er det grundlæggende den største fælles divisor af signalfrekvenser. Så, ja. 20 * pi ville være korrekt, og dave9k analyse i den harmoniske sammenhæng er lyd.dave takket ja jeg også beleive så, men en af mine frd fortalte mig, at max freq er fond, freq, der er 120 pi. så det betyder, at han er forkert [color = "# FF0000"] er u 100% sikker abt svar af 20pi [/color]
Du har oprindeligt bedt om grundtone . Det er 10. w = 2 * Pi * f = 20 * Pi - dette er vinkelfrekvensen. Hvad er det rent faktisk beder om? vinkel frekvens eller frekvens? Der er en vigtig forskel! Hvis valg af svarene er i multipla af pi så skal bede for kantet frekvens (også radian frekvens). Bemærk: at det er vigtigt ikke at få svaret korrekt, er det at forstår konceptet. Hvordan skulle man ellers vil du besvare spørgsmålet om en afsluttende eksamen?Thaks til alle, men 10 kan ikke være svare bogen siger, svaret er blandt disse 4 20 pi 40 pi 60 pi 120 pi Så plz give korrekte svar. Fra diskussionen uptill nu, jeg tror 20pi er korrekte svar som 40pi, 60pi og 120pi er alle heltalsmultiplum af 20 pi så plz guide mig