Hvad der er fundamentale frekvens af signalet x (t)

M

moonnightingale

Guest
Hvis signalet er x (t) = 5 + 6cos (40xpixt) + 3cos (60xpixt) + 10 cos (120xpixt) Hvad er fundamentale frekvens af dette signal Hvad forstår vi ved grundtonen

Kan nogen fortælle mig, er svaret det [color = "# FF0000"] w0 = 20 pi [/color] Er dette svar rette op på de fire muligheder med mig, er [color = "# 0000FF"] [ B] 20 pi 40 pi 60 pi 120 pi [/b] [/color] takket

20 * pi er korrekt. Det giver mening, fordi 40 * pi er det er 2. Harmonisk og 60 * pi 3.. Prøv og plot både din funktion og cos (20 * pi * t), og du vil se de har samme gentagelse periode.

dave takket ja jeg også beleive så, men en af ​​mine frd fortalte mig, at max freq er fond, freq, der er 120 pi. så det betyder, at han er forkert [color = "# FF0000"] er u 100% sikker abt svar af 20pi? [/color]

Den fundamentale frekvens er den laveste frekvens af en bølgeform, der er periodisk naturligvis. Så jeg tror, ​​at svaret skal være 40 * pi

dave takket ja jeg også beleive så, men en af ​​mine frd fortalte mig, at max freq er fond, freq, der er 120 pi. så det betyder, at han er forkert [color = "# FF0000"] er u 100% sikker abt svar af 20pi [/color]
Fra FVM 's indlæg:? I en sum af harmoniske signaler, er det grundlæggende den største fælles divisor af signalfrekvenser. Så, ja. 20 * pi ville være korrekt, og dave9k analyse i den harmoniske sammenhæng er lyd.

[TILBUD = errakeshpillai; 999.728] Den fundamentale frekvens er den laveste frekvens af en bølgeform, der er periodisk naturligvis. Så jeg tror, ​​at svaret skal være 40 * pi [/QUOTE] ja det er den forvirring [color = "# 00FF00"] wikipedia siger også grundtonen er den laveste frekvens sinusformede i summen. [ / color] så hvad er korrekte svar [color = "# FF0000"] ?????? [/color]

Du behøver ikke at tro at nogen teori, bare fyre op Matlab / Excel, plotte det og måle gentagelse periode. Du skal finde 10Hz: cos (20 * pi * t) = cos (10 * 2 * pi * t) -> 10 Hz cos (40 * pi * t) = cos (20 * 2 * pi * t) -> 20 Hz cos (60 * pi * t) = cos (30 * 2 * pi * t) -> 30 Hz

Dave u igen forvirrede mig Hvad er svaret, er det nu 10 Hz??? tidligere u fortalte mig 20 HZ plz bare fortælle mig korrekte svar nu er det 10 eller 20

Først frekvensen er w/2Pi i ligningen x (t) = VpSin (wt + o) andet fundamentale frekvens er den mindste frekvens ved hvilken alle andre harmoniske frekvenser er heltalsmultipla af. Bemærk, ikke grundtonen ikke nødvendigvis findes i transformationen. dvs. den kan filtreres ud. Så Dave anden svar af 10 er korrekt. 40 Pi t = 2 x vægt 60 Pi t = 3 x vægt 120 Pi t = 6 x vægt hvor w = 2 pi f og f = 10 fundamentale frekvens 10 er fraværende, men 20 er forkert, fordi derefter 60 vægt vil svare 1,5 gange den grundlæggende som ikke er del af en Fourier-transformation. 40 er endnu mere forkert, fordi w = 2 x Pi xf ikke bare Pi xf plus det er ikke et heltal af den grundlæggende.

Thaks til alle, men 10 kan ikke være svare bogen siger, svaret er blandt disse 4 20 pi 40 pi 60 pi 120 pi Så plz give korrekte svar. Fra diskussionen uptill nu, jeg tror 20pi er korrekte svar som 40pi, 60pi og 120pi er alle heltalsmultiplum af 20 pi så plz guide mig

tråden bliver fun :) I gav den dobbelte samme svar, idet cos (20 * pi * t) er et signal på 10 Hz. Bare husk, at du har brug for 2 * pi at complet en periode, så cos (F * 2 * pi * t) er et signal på F Hz. Håber det er mere klart nu ...

Ok tak dave Nu fik jeg det besvarer er 20 pi tak til alle

Thaks til alle, men 10 kan ikke være svare bogen siger, svaret er blandt disse 4 20 pi 40 pi 60 pi 120 pi Så plz give korrekte svar. Fra diskussionen uptill nu, jeg tror 20pi er korrekte svar som 40pi, 60pi og 120pi er alle heltalsmultiplum af 20 pi så plz guide mig
Du har oprindeligt bedt om grundtone . Det er 10. w = 2 * Pi * f = 20 * Pi - dette er vinkelfrekvensen. Hvad er det rent faktisk beder om? vinkel frekvens eller frekvens? Der er en vigtig forskel! Hvis valg af svarene er i multipla af pi så skal bede for kantet frekvens (også radian frekvens). Bemærk: at det er vigtigt ikke at få svaret korrekt, er det at forstår konceptet. Hvordan skulle man ellers vil du besvare spørgsmålet om en afsluttende eksamen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back