Hvad der præcist er uret jitter?

A

Anil Rana

Guest
Hej Jeg er ny til digitale design.can nogen forklare mig, hvad der præcist er clock jitter?

Jeg tror Selve Uret er ikke et ideelt ur, er det tidsrum, er ikke det samme alle de time.clock jitter repræsenterer usikkerheden på den aktuelle clock frekvens.

jitter er dybest set den ikke-ideelle opførsel clock signal. På grund af nogle støj eller spændingsudsving uret kanten kan ikke tilpasse kant efter kant. Denne tilfældig adfærd kaldes jitter. Dette bør tilføjes til de værste tilfælde må forsinke beregninger. Med venlig hilsen,

Hej På grund af visse støjende omgivelser, kan uret periode får øget / reduceret fra cyklus til cyklus. og jitter repræsenterer variationer i uret bredden.

godt ur jitter er dybest set en tidsmæssig variation i uret puls ankomsttid .. clock skæve og jitter er to meget vigtige faktorer, der bestemmer ankomsten af den globale ur puls med hensyn til de lokalt clocket domæner! u kan aldrig eliminere skævt. men u kan kun reducere uret skew / jitter i et kredsløb! med hensyn til,

mens du overvejer PLL jitter til indstilling usikkerhed, mener kun den cyklus-til-cycle jitter blot ikke den periode, jitter

Jeg vil gerne tilføje noget til arunragavan svar som jeg håber kan præcisere Skråtstil & Jitter: Skråtstil: Rumlig variation i ur ankomsttider. Det er variationen, når "[color = red] samme [/color]" ur kant er set af to "[color = red] forskellig [/color]" stoffiltre. Jitter: tidsmæssige variation i ur ankomsttider. Det er variationen, når to "[color = red] efterfølgende [/color]" ur kanter er set af "[color = red] samme [/color]" FF. Regards,

For eksempel antage, at CLK signalet har en freq på 1 MHz, med ideelle miljø hvert ur kant udefra verden ville ankomme præcis på den tid, der kræves en milliontedel af en secnd efter sin forgænger, I den virkelige verden, kan dog CLK kanter ankommer tidligt eller sent lidt - det ville være jitter. Den FPGA Uret Manager kan bruges til at opdage og korrigere denne form for jitter og til at levere ren datter ur signaler fra enheden. hensyn Raghu

Jitter er "de kortsigtede variationer af et signal med hensyn til dets ideelle position i tid." Ur jitter er den variation i timingen af et kritisk øjeblik i en periodisk bølgeform i forhold til en jitter fri reference. Kunne være nedenstående link vil være nyttigt - http://www.pericom.com/pdf/applications/AB037.pdf

clock jitter er ur kant er tilfældig variation vedrører ideel position, og som regel er forårsaget af strømforsyning støj og krydstale fra nabo-signal linjer. Med venlig hilsen [quote = Anil Rana] Hej Jeg er ny til digitale design.can nogen forklare mig, hvad der præcist er clock jitter? [/quote]

Og som regel, hvad der forårsager dirren i silicium er: 1 - tænde og slukke tid af transistorer er ikke perfekt på grund af proces / spænding / temprature variationer. Alle disse variationer vil få samme transistor til at tænde eller slukke forskelligt hver gang, og det vil medføre jitter. 2 - Støj i almindelighed er den vigtigste bidragyder til jitter. støj på grund af power line varations, transistor skifte aktiviteter på tværs af den dør, der forårsager cross-talk og cross-talk inducerer uønsket støj i transistoren, som igen følger deres normale drift, og dette kan oversættes til ur-til-data jitter.

Hej Jeg er ny til digitale design.can nogen forklare mig, hvad der præcist er clock jitter?

Jeg ser nogle forstod jitter mens nogle forvirrede jitter med skævt. Haha! Jitter - En tilfældig eller tidsmæssig variation af clock phase, ikke ankomsttidspunkt. Væsentligste årsager til jitter er (1) crosstalks, (2) EMI fra stort set fra magten flygtighed og RF-signaler, (2) internt fra common-mode og differential-mode variation. På grund af den tilfældige karakteristiske karakter af jitter kilder, jitter er tilfældigt eller verdslig. PLL kan kun minimere jitter, på bekostning af nogle ulemper (som jeg ikke vil fortælle mere). Ph.d. (Imperial College)

Det er dybest set den variation i perioden ur, so mens beregning af max drift tilfældet, tager det værste.

Jeg tror Selve Uret er ikke et ideelt ur, er det tidsrum, er ikke det samme alle de time.clock jitter repræsenterer usikkerheden på den aktuelle clock frekvens.

jitter er dybest set den ikke-ideelle opførsel clock signal. På grund af nogle støj eller spændingsudsving uret kanten kan ikke tilpasse kant efter kant. Denne tilfældig adfærd kaldes jitter. Dette bør tilføjes til de værste tilfælde må forsinke beregninger. Med venlig hilsen,

Der er tre typer af clock jitter: første er: langsigtet jitter, 2. er: periode jitter, den 3. ene er: cyklus-til-cyklus jitter. alle disse tre type af jitter er præsentation af clcok fase støj. Ligesom "Distance", "Speed", og "Velocity"!

Hej På grund af visse støjende omgivelser, kan uret periode får øget / reduceret fra cyklus til cyklus. og jitter repræsenterer variationer i uret bredden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back