Hvad er betydningen af ​​at bruge inverterende op-amp?

7

786

Guest
Hvad er betydningen af ​​at bruge inverterende op-amp stedet for at bruge ikke-inverterende op-amp? Er det virkelig gør nogen forskel i forstærkning eller hvad ellers? I et design jeg fandt, at inverterende op-amp er brugt: + ve pin blev jordet &-ve volatge blev givet på-ve pin for at få o / p i + ve form. Her i dette, hvorfor vi kan ikke bare bruge ikke-inverterende forstærker & GND the-ve pin & fodret + ve volatge på + ve pin til at få + ve o / s. Kan ethvert organ svar? På forhånd tak

Den ikke inverterende forstærker er bedre input impedans, infact spændingen follower har den højeste impedans. . Dermed for alle sensorer første etape tendens til at være en spænding follower (normalt kaldet buffer). Efter min mening er det bedre at bruge ikke vende end vending.

TI har en meget god håndbog om OmAmp programmer kan du få det [url = http://focus.ti.com/lit/an/sboa092a/sboa092a.pdf] her [/url]. Jeg tror, ​​at jo bedre konfiguration, afhænger af netop din ansøgning. Du kan tage et kig [url = http://en.wikipedia.org/wiki/Operational_amplifier_applications] her [/url] for at se diferences betwen hver konfiguration. Også i slutningen af ​​siden, kan du se en liste af gode referencer. Regards.

[Quote = pauloynski] Ikke-inverterende kredsløb har høj indgangsimpedans, mens inverterende kredsløb er næsten nul indgangsimpedans. [/Quote] Den sidste del af sætningen er ikke korrekt. Indgangsimpedans af invertere opamp er (næsten) identisk med den første modstand (mellem signal input og vende opamp terminal). Med hensyn til "betydning" af invertere / ikke-inv. kredsløb: I mange tilfælde (filtre, oscillatorer, controllere, ..) du har ikke noget valg. Programmet kræver enten at vende eller ikke-inverterende forstærkning.

Nej Som det ses af opamp input terminal impedans er næsten nul. Hvis du placerer en seriemodstand sådan er valg af din (eller brug af Circuit).

Jeg er enig med dig, men at placere en seriemodstand konverterer indgangsspændingen til en strøm. På denne måde en TRANSIMPEDANCE forstærker er ikke så forskellig (blot en anden måde at se hvad der sker). For mig vi taler om lignende ting. Denne pdf viser både kredsløb (se figur 1b) http://focus.ti.com/lit/an/sboa035/sboa035.pdf Under alle omstændigheder er det det program, der vil kræve et input modstand eller ej. Diskutere forskelle mellem en inverter og en TRANSIMPEDANCE forstærker er ude af anvendelsesområdet for dette indlæg, for mig er det nok. Regards

[Quote = pauloynski] På denne måde en TRANSIMPEDANCE forstærker er ikke så forskellig (blot en anden måde at se hvad der sker). For mig vi taler om lignende ting. [/Quote] Jeg er enig med dig, men han / hun spørger om de væsentligste forskelle mellem de to konfigurationer, jeg vil bare gøre med hende / hun klart, at uden denne modstand, kredsløbet er ikke ligefrem det samme. Regards.

Et andet aspekt er almindelig tilstand på op amp input. Den inverterende har ingen og så common mode afvisning ratio ikke være uendelig gør ingen skade.

Med inverterende konfiguration, kan enhver overførsel funktion let opnås. Det er ikke det samme for ikke-inverterende konfiguration. Et godt eksempel er en "ideal" integrator. Hilsen Z

Beklager, men det `s ikke sandt. Selvfølgelig er der også ikke-inverterende integrator topologier: BTC, NIC (DEBOO) og fase-bly integrator.

Beklager, men det `s ikke sandt. Selvfølgelig er der også ikke-inverterende integrator topologier:. BTC, NIC (DEBOO) og fase-bly integrator
Jeg mener ikke, at det ikke er muligt at syntetisere en overførsel funktion ved hjælp af OA i noninverting konfiguration. Hvad jeg mente er, at i enkelt-feedback inverterende konfiguration, som den V / V-transfer funktion er kun kvotienten af ​​to transfer impedances, er den ønskede overføringsfunktion nemt syntetiseret. Til denne opgave findes der gode borde af to-port net (som dem, der indgår i Giacoletto håndbog). Med ikke-inverterende konfiguration opgaven er ikke så direkte og topologi i almindelighed er ikke så enkel. For eksempel i tilfælde af Deboo integratoren ikke kun den bruger mere Componentes, men hvis balancen mellem modstanden nøgletal ikke er eksakt stangen bevæger sig fra s = 0, hvilket gør integratoren mindre "ideal". Selvfølgelig har hver topologi sine fordele og ulemper. Og nogle af de mest populære anvende OA i ikke-inverterende konfiguration (f.eks Sallen-Key). Hilsen Z

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back