Hvad er brugen af firkantbølge off RTC?

V

vamanan

Guest
Hej, nogen fortælle mig, hvad er anvendelsen af de programmerbare pladsen bølger genereret af RTC IC's (DS1337 og mange). Jeg virkelig dont know, hvordan man bruger. Det kan være et dumt spørgsmål for mange. Men du præcisere mig. hilsen, Vamanan.

Hej Vamanan, Denne udgang kan bruges til noget, du har brug for en 1Hz puls for. Jeg bruger det til at få LED at blinke ved alarm og det er også syncronizes den bip af Sonalert med blinkende. Du kan bruge det til foder en indgang på en mikro og tælle, hvor mange sekunder er gået. Det kunne også bruges til at drive en lysdiode, der simpelthen viser uret chippen er faktisk arbejder. Husk, at hvis du ændrer den 3. smule i kontrollen register til et "1", kunne denne produktion anvendes som 2. alarm output. For at bruge denne udgang du skal bruge en pullup modstand, da det er en åben-drain output. Hvis du ikke allerede har en, skal du downloade manualen på denne store lille chip. Det er meget vigtigt, at du bruger den rigtige type af krystal med en 6pF belastning ellers dit ur tid vil ikke være meget præcis over en periode. Jeg ville ønske jeg kunne finde en brugergrænseflade til det selv. Det program jeg bruger kræver, at du indstille tiden et par minutter i forvejen, programmere PIC, og start uret. Jeg har et "sæt ur" jumper på min boards for når jeg først starter den op og fjern derefter jumperen og lad en mønt batteri leverer strøm backup i tilfælde Jeg lukker hovedbestyrelsen strømmen. Jeg kan blive nødt til bare at sidde ned og arbejde på en grænseflade til det. Håber dette hjælper dig ud! BobK

Hej Vamanan. "[Color = red] [size = 6] Anvendelse af Squre WAVE OFF RTC [/size] [/color]". Alle RTC kan generere firkantbølge signal i forskellige frequency.With denne Square bølge kan vi belyst LCD baggrundsbelysning (som PWM). I min energimåler ansøgning jeg nødt til at læse ADC'sdata hver minitue det burde være meget precious.In det jeg brugte denne squarewave signal er at give en anden eksterne interrupt.I tror, det ville være nyttigt for dig?!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back