Hvad er Cygwin

K

Kaustubh

Guest
Hej alle

Jeg bruger Cygwin der synes at være en UNIX-lignende miljø for mine projekter ..Can someone please hjælp mig med at forstå Cygwin er.

Det vil også være til stor hjælp, hvis nogen kunne sende nogle almindelige kommandoer, der anvendes i Cygwin.Thanks and regards
Kaustubh

Faktisk
Cygwin er bestemt til at emulte linux under Windows, som jeg kender.
Du har kun til frokost den consol og at skrive linux kommandoer, som du arbejder på linux.

Cygwin er faktisk et sæt af run-time biblioteker, der gør det muligt for Linux-programmer, der skal udarbejdes og gennemføres under Windows.Der er 3 ting, det er meget god til:

1) at skabe et frit X-windows miljø via XFree86 havn for at få adgang til grafiske programmer fra Unix-maskiner på en Windows-skrivebordet uden at købe en kommerciel X Server gerne Hummingbird's Exceed.

2) giver dig med et tomt miljø, der giver mest, hvis ikke alle de fælles unix kommandoer som vi, grep, awk, sed, osv., for lettere scripting i Windows-miljøer.

3) skabe et miljø, hvor du kan udarbejde og udføre de fleste kildekoder skrevet til Linux på en Windows OS.

Fordi det gør så meget, det er slags store.Hvis du ønsker, er VI editor, for eksempel, er du meget bedre tjent med vim.

Det adskiller sig fra ting som VMware i, at det ikke kører Linux binaries, et program der skal genoversat / relinked til at køre under Cygwin.

Vær forsigtig, når du henter og installerer det:

Der er 2 typer af Cygwin:
- Cygwin, at bruge de normale konsol stil kun
- Cygwin / X, der tillader dig at have en ganske god efterligning af X miljø.

Nogle Et andet tip:
- Når du installerer det som regel, at installere en masse filer, mens den hente dem, kan du vælge at vælge "Hent kun" og installere i en anden gang.

- Tag et kig, inden man starter, til hvilke pakker er du installerer.

Under alle omstændigheder er et godt redskab.

Have a nice X-session
Stor

Hej Fra langt tilbage im søger efter cygwin sw.Im bor i Bangalore en

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back