Hvad er de 3 ansøgninger fra diode ensretter?

Z

zahrein

Guest
Guyz, jeg har brug for forslag om nedenstående spørgsmål? 3 ansøgning kredsløb til diode ensretter?

Hej, Den første i mit sind: - Main sinwave ensretter til strømforsyning. - Amplitude Modulation detektor. - Over spænding beskyttelse. - Reference spænding kilde. - Støj generator. - Temperaturføler.

3 ansøgning kredsløb til diode ensretter er: 1. Berigtigelse: Skift AC signal til DC signal 2. Frekvens multiplikation: Når strøm passerer gennem dioden, er halvdelen af cyklen afskåret. Udgangen bølgeform er forskellig fra input kurveform. Disse bølger heltal multipla af input frekvens. 3. Switching: evne til diode til at foretage, når frem bias er god til at skifte og at isolere, når omvendt bias.

- Freq mixer - Analog switch - Charge pumpe DC - DC konvertere - Diskret logik implementering (dekodere) - Log forstærkere - Spændingsstyret capasitance - Oscillators (tunnel diode) - Power spænding polaritet verifikation - Strømkilde skifte

Dont glemmer omvendt overspændingsbeskyttelse og DC gating.

Hvad du måler er den energi forskel på diode. På det nuværende angivne du vil have x spænding. Men det er centreret omkring 0,7 af en volt. Dette er spektakulær, fordi det er den silicium, der gør det og ikke doping. Du kan øge den nuværende til, hvad og stadig komme tæt på 0,7 volt. Ellers dioder anvendes som ensrettere, men endnu vigtigere i DC som spænding delere.

Hvis din beder om simple afhjælpe eksempler, disse så er lige så simpelt som de får. Half-bølge ensretter Full-bølge ensretter Fastspændingsværktøj spændinger Klipning spændinger Bridge ensrettere

Lyder som en hjemmearbejde spørgsmål. Min favorit ansøgning er dioden ringen mixer, fordi det narrer folk, der synes, det er en bro ensretter. : Twisted:

Jeg tror, at dette spørgsmål betyder nem svar: Half-bølge, Full-bølge og Bridge ensrettere.

Det får udfordret, hvis du gør det didoe berigtigelse i RFID. Konverter magten fra parret magnetfelt og pumpe til brugbare spænding til IC.

De 3 ansøgninger til diode er:-Ampitude Modulation Detector-Bridge ensrettere-Fastspænding Spændinger

Hvad med det anvende en modstand. Nogle vil måske kalde det et irritationsmoment, men det kan dispaly en konstant modstand over en lille strømområde. Det er en kendsgerning, at det er evnen til at vise en konstant modstand er det der gør det nyttigt i modsætning til blot en simpel spænding dropper.

her er en anden brug af dioder: spænding skillevæg. Mest fascinerende brug er, når dioder anvendes i frekvens oversættelser.

De 3 ansøgninger til diode er:-Ampitude Modulation Detector-Bridge ensrettere-Fastspænding Spændinger

AC til DC konverter Uden dette elektroniske kredsløb kan ikke få strøm fra lysnettet.

Brug diode ensretter vi kan få ren DC signal ved hjælp af AC strømforsyningen ...... jeg mener en konstant DC spænding på +5 V etc, som ofte anvendes i digital ciruits som vigtigste energikilde på +5 V. .. For det andet bruges til at få både + ve og-ve DC forsyningsspændinger hjælp ensretter ...... Ensretter med nogle andre kredsløb kan bruges til baterry opladning ........ Og en masse mere ....... nuværende retning kontrol til at kontrollere nogle retningsbestemte strøm / spænding aktiverede enhed ..... meget meget mere applikationer og anvendelser af dioder rectifer:)

- Over spænding beskyttelse. - Reference spænding kilde. -Trækkraft

Diode ensretter programmer: - AM detektor - Beskyttelse mod omvendt polaritet - Støjgenerator - Temperaturføler

De er meget nyttige i fuld bølge berigtigelse, som en kuvert detektor i AM demodulator og også til at blande formål ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back