Hvad er de metoder til måling af frekvens?

S

smb

Guest
Jeg ønsker at kende alle metode til måling af frekvens? Hvem kan hjælpe mig?

Hej Den ene, som jeg kan lide er den nul-grænseovergangene metoden ... Bare gennemføre en nul-krydsning komparator med en 1 sekund tæller ... og du har frekvensen ..

[Quote = xischaune] Hej Den ene, som jeg kan lide er den nul-grænseovergangene metoden ... Bare gennemføre en nul-krydsning komparator med en 1 sekund tæller ... og du har frekvensen .. [/quote] Du behøver ikke engang brug for et sammenligningsgrundlag, hvis d indgang er firkantbølge, bare giv den til uret på tælleren, der vil tælle impulser og output dvided af tid det tager at nå der vil give u frekvens . Alternativt kredsløb r der, at konvertere frekvens til spænding: anvende analoge version for synd input og digitale for firkantbølge input

Hvad er frekvensen af et signal? Det er antallet af perioder i en anden. Tæl perioder i en bestemt tid, og beregn frekvens. Periode for et signal inverselly proportional med den frekvens. Mål varigheden af en periode, og beregne frekvens. Hvad der tidligere plakater sagt, er der beskæftiger sig med signalbehandling, før måling og er ikke en metode til frekvens måling.

[Quote = Borber] Hvad er frekvensen af et signal? Det er antallet af perioder i en anden. Tæl perioder i en bestemt tid, og beregn frekvens. Periode for et signal inverselly proportional med den frekvens. Mål varigheden af en periode, og beregne frekvens. Hvad der tidligere plakater sagt, er der beskæftiger sig med signalbehandling, før måling og er ikke en metode til frekvens måling. [/Quote] Forudsat at du hv en CRO

CRO er en af possibillities. Sommetider kan du bruge også Konsulentfaglige sekundviser markør på dit ur. På nogle andre indirekte metoder til brug af et voltmeter eller en meter eller en skalaer er muligt. Men du altid skal tælle et antal perioder eller længde af det.

Du kunne overveje en frekvens til coltage konverter og caliberate de voltgae at kende frekvensen.

Første nedbringe spændingen til 0-5 volt række ved hjælp af konventionelle spændingsdeler. Så foder dette signal til en Schmitt udløse baseret på en opamp. Så giv dette signal til CCP input af PIC 16F877 microcontroller. Søg på michrochip websted for en ansøgning til efterretning og u sikkert vil finde en.

Internettet er fuld af frekvenstæller projekter, for det meste baseret på PIC MCU.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back