Hvad er de skridt, efter at skrive VHDL-kode?

M

makanaky

Guest
hej,

jeg er ny til digitalt design ....Jeg vil bare vide, hvad der er de nødvendige skridt for efter at skrive VHDL-kode for mit kredsløb med henblik på at gennemføre det på FPGA ...

vil jeg også gerne vide, om jeg kan lære at gøre disse trin i 1 eller 2 dage, fordi jeg gennemføre et simpelt kredsløb til mit projekt

tak på forhånd

Det meget simpelt, ligesom programmering.

Når du har wirte et C-program, du kompilere den, på samme måde, når du skriver du HDL du syntetisere det.I dette tilfælde er det konverterer det til gate-niveau Netlist stedet for maskine-niveau instruktioner.

Dette kan gøres på mange måder.Hvis du bruger en FPGA til dit projekt så få gratis værktøj fra din FPGA sælger gerne Texas / Altera osv. Disse redskaber kan ikke få noget nemmere.

Hvis du designer en ASIC i hvilken sag 1 / 2 dage er ikke engang på afstand nok.Du vil blive brug for nogle faste kommercielle værktøjer.Da du bruger VHDL du kan prøve Alliance CAD-værktøjer, som er gratis og et komplet sæt af designværktøjer.

Så for at besvare dit spørgsmål, vil dit næste skridt være at få en synthesizer og syntetisere dit HDL.Hvis du har noget bestemt i tankerne lad os det vide, så forumers kan svare i overensstemmelse hermed.

Hvis din FPGA er Xilinx derefter få gratis Texas WebPack eller qu (at) rtus for Altera FPGA.Jeg er ikke sikker på om andre leverandører selv.Disse værktøjer vil komme med masser og masser af dokumentation, så bare gå gennem den grundlæggende tutorials.

Hvis du bruger en lille moderne Xilinx FPGA, så du kan installere Xilinx ISE WebPACK (det er gratis), som kishore2k4 foreslået:
http://www.xilinx.com/ise/logic_design_prod/webpack.htm

Her er min hurtig guide til at skabe og opbygge et projekt i Xilinx ISE Projekt Navigator:
ftopic216154.html # 754.738

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back