Hvad er den bedste DSO

A

artem

Guest
Hej Jeg planlægger at købe DSO (båndbredde 100-200 MHz), men har brug for jeres meninger om præstation pris, bedste pris / ydelsesforhold ... Jeg har fundet Tektronix interresant (2 lm 100 Mhz 1 GS samplingfrekvens, US pris 1.295) Alle udtalelser er velkommen

Jeg havde en TDS2014 (4x100MHz, 1GSps), og fungerede ok. Bare et lille problem med støjende spor på et meget lavt niveau indgangssignalet, men i resten havde jeg ingen problemer med det. / Pisoiu

Den tek200 serien afbrydes. Jeg fik tek TDS 2014. Alt virker fint, kun lille problem med øget støj på 5v/div.

Jeg har brugt 54622A 100 MHz Agilent (tidligere HP) DSO'er og er helt tilfreds med det. Let at bruge og med masser af funktioner og avancerede udløser tilstande og megazoom. Jeg kender ikke prisen, men du kan nemt finde den på Agilents hjemmeside. Agilent har også 54622D 100 MHz to 16-kanal MSO (Mixed-signal DSO med indbygget i Logic Analyzer). Tjek dataarket her: http://cp.literature.agilent.com/litweb/pdf/5968-8152EN.pdf Det eneste problem er, at det ikke har bygget i Tetris spil som påske- æg, som de gamle 60 MHz-model havde. Jeg i det mindste ikke har fundet den påske-æg i denne model. : Lol: Jeg kan ikke sammenligne det med Tektronix, da jeg ikke har brugt nogen nye Tektronix endoskoper som TDS1000 eller TDS2000 Series DSO'er. Tektronix TDS1012 er en 100 MHz 2-kanal monokrome DSO Tektronix TDS2012 er en 100 MHz 2-kanal farve DSO Tektronix TDS2014 er en 100 MHz 4 kanals farve DSO Du kan også få 60MHz og 200MHz DSO'er i samme serie. Hvis du ønsker billigere DOSS bør du nok kigge efter nogle af de mindre kendte mærker som Protek eller LG Precision (tidligere Goldstar) osv.: www.theelectronicstore.com / Test_Equipment / Oscilloskoper / digital_oscilloscopes.htm

For så vidt som at købe kilde, er de anvendte forhandlere jeg har købt fra pålidelige og du får en god nedsat pris. Jeg kan bekræfte, at Tektronix modeller har dårlig støj. På de mest følsomme skala er det 2 / 3 af en større afdeling. Selv på de mindst følsomme skala er det en pixel. Begge ovenstående er spids til spids støjen med sonden snuppe jorden klippet. Dette problem er ikke i Agilent modeller.

Jeg tror, at Agilent modeller er dyrere end Tektronix, men det lyder som Tektronix har nogle støjproblemer, så der er nok en grund til, at Agilent er dyrere. Jeg har ikke oplevet nogen støj problemer med Agilent.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back