Hvad er den bedste måde at generere sinusbølge?

A

andy1

Guest
Hvad er den bedste måde at generere sinenusoidal bølgeform med variabel frekvens? Kan du anbefale en billig DSP op til at gøre arbejdet?

Afhængigt af frekvensområde, kan du bruge følgende funktion generatoren IC: ICL8038 XR2206 MAX038

Jeg gjorde det med en mikrocontroller PIC nogen tid siden. Jeg brugte pwm på 50kHz, og jeg indlæse en vektor med værdien af synd interesse, det næste skridt var at filtrere PWM grundlæggende freq. Med venlig hilsen

[Quote = IanP] Afhængigt frekvensområde, kan du bruge følgende funktion generatoren IC: ICL8038 XR2206 MAX038 [/quote] Alle disse IC's bruger en ekstern indgangsspændingen at variere frekvensen. Jeg er ikke sikker på, hvis du har brugt disse personligt selv, men hvordan gør de, hvis du bruger en DAC som en digital styring indgangsspænding?

Du kan bruge digitale potentiometer eller direkte spænding kontrol (fra DAC). Begge måder fungerer godt.

Der er flere teknologier til at generere sinewaves, For lav præcision og lav frekvens, op baseret oscillator kredsløb brug. for høj præcision ved lave til medium frekvenser (under 100 MHz), DDS er cool. for høj præcision og høj frekvens, er DDS + PLL en god mulighed. mike ---------------------------------------- www.ezpcb.com [ / url] af høj kvalitet PCB

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back