Hvad er den effekt (Watt CW) FR4 kan håndtere?

B

bbvv

Guest
Vil nogen vide, hvad der er den effekt (Watt CW) FR4 kan håndtere? På forhånd tak

det afhænger af en række forskellige årsager, såsom pladetykkelse, track form, hvor du håndterer magt, ...

Kan jeg gøre 7W effektforstærker på FR4 er 433MHZ med 1,5 mm PCB tykkelse og 2.88mm spore bredde?

7 watt er ok. Du kan få en lidt mindre tab med en bedre kvalitet bord, selv ved 433 MHz, der kan hjælpe retfærdiggøre den ekstra omkostning. Men jeg ville ikke forvente en FR4 bord for at bryde i brand eller noget på 7 watt. Selvfølgelig bliver du nødt til at kølelegemet RF-enheder meget godt. Masser af belagte igennem via huller, eller endnu bedre Punch et hul gennem bestyrelsen og montere enheder direkte til et metal kabinet bund. Og, selvfølgelig, har omstrejfende varme at gå et sted - stor køleprofil eller store metalhus.

Glem ikke at tage hensyn til miljøet så godt. Hvis du har et kredsløb i en ovn kapacitet er anderledes end i et køleskab. Er det i vindstille eller flytte luft etc.

[Quote = 7rots51] Kan jeg gøre 7W effektforstærker på FR4 er 433MHZ med 1,5 mm PCB tykkelse og 2.88mm spore bredde? [/Quote] Det ligner et trick spørgsmål. RF-forstærker er meningen at LEVERE 7W, ikke disappate 7W. Hvis den er korrekt designet, vil du få langt mindre end 7W af termisk energi på brættet. Den bekymring bør være for den nuværende du har til hensigt at levere gennem spor - hvad er spidsværdien af ​​strømmen, og hvor tyk er spor?

Du bør besøge http://www.rogerscorporation.com/mwu/mwi_java/Mwij_vp.html hvor du kan downloade et DOS-program om PC-kort, der bruges i RF og mikroovn. Fra dæmpning beregninger kan man anslå de strømsvigt i dæmpning og dermed temperaturstigning. Ved at bruge en tykkere underlag, kan du reducere dæmpning og dermed temperaturstigning. Materialet hedder GETEC eller er det GETEK har omkring halvdelen af ​​tabet af FR4 og koster mindre end dobbelt så meget.

[Quote = AmirMohammad] det afhænger af en række forskellige årsager, såsom pladetykkelse, track form, hvor du håndtere kraften ,...[/quote] tak for dit svar bestyrelsen tykkelse er 0,8 mm ved 2,4 GHz. Jeg flyet til at bruge det til udendørs dipol antenne. med maksimal effekt på 250 Watt CW tak på forhånd

For calcul, jeg først tager i tælle dielectrical opdeling voltaje (I FR4 er omkring 11kV/mm), andet de dielektriske taber (FR4 blevet for lossy under 1 GHz og komplekse permitivity varierer for meget), den dielektriske tab traduces i varme, tage et kriterium for temperaturen stiger, ex: 20 ° C stigning, og øvre grænse (ex: FR4 kan blive "ødelagt" op til 125 ° C), ohmsk taber i en leder er også involveret mv

fly for at bruge det til udendørs dipol antenne. med maksimal effekt på 250 Watt CW
De vigtigste antennen struktur, ser jeg ingen problemer overhovedet. Grundlæggende FR4 substrat vil blive brugt primært som en mekanisk luftfartsselskab. Et problem kan være sammen med eventuelt eksisterende transformation element interface dipol til kablet, hvis den er udformet som en planar kredsløb. Det bør kontrolleres for tilstrækkelig power handling og tab, også.

Kære bbvv hvis vi betragter 250Watts ifølge V ^ 2 / R og R = 50Ohms da V er lig med (250 * 50) ^ 0,5 næsten 110Volts. vakuum bryde spændingen er lig med 3000000v / m således, hvis vi anser det for FR4 så 110/0.0008 = 1100000 / 8

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back