Hvad er den korrekte måde at simulere input offset spænding

C

calculus_cuthbert

Guest
Hej alle, jeg har en deadline for at mødes og jeg har virkelig brug for noget hjælp. Hvad er den korrekte måde at simulere input offset spænding. Jeg nævnte to bøger: Første Metode siger: jorde vende terminalen og lave en fm feje på den ikke-inverterende terminal og se DC overførsel karakteristiske. Det punkt, hvor DC overdragelsen kurven skærer feje er offset spænding. Nu er dette opvejes spænding gange åben sløjfe vinde eller indgående nævnt offset spænding?? Anden Metode: Slut opamp i en enhed gevinst konfiguration og gøre en DC feje på noninverting terminalen. Forskellen mellem dit input feje og output kurve er input offset spænding. Nu har jeg prøvet begge metoder, og jeg får to forskellige svar: den første metode jeg fik 7.11mV og med den anden metode, jeg fik 600uV behage hjælp mig ud .. som svar er korrekt, og hvorfor er svarene forskellige .. Tak en masse!

Jeg er bekymrende en lille smule. Vi har 2 typer af offset. 1. Systematisk offset 2. Statistiske offset. Hvis du designer et kredsløb ganske godt, vil du ikke have en systematisk offset. Og om den anden offset du skal gøre en Monte-Carlo simulering for at se den anden type offset, som jeg tror du er intereseted i den anden. Så først fortælle mig, hvad har du virkelig måle?

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 01:29 ---------- Forrige post var på 01:26 ----------</span></span>
Hvis du er interesseret i offset systematisk, så begge veje er korrekte. Men vær forsigtig med korrekt påvirke af input havne i disse simuleringer.

Hi Milad-D, Tak for dit svar. Lige nu er jeg måler systematisk offset. How do you say begge veje er korrekte. Mine svar ikke passer sammen. Med den første metode har jeg brug for at dele den med de åbne loop vinde? Selv ved at gøre, at mine svar ikke passer .. Så jeg er ikke sikker på, hvilken metode der skal anvendes ..

Vout = en (VIN + voff_in), hvis du gør den første metode, for vin =- voff_in å / å få Vout = 0 eller for vin = 0 får du Vout = avoff_in. I den anden metode Vout = (a / (a +1)) vin_off. Hvis a er højt, Vout = vin_off

Så ifølge dit indlæg: Med mine første metode jeg fik 7.11mV og min gevinst er 1590 så mit input nævnt afhjælpes, vil være (7.11m/1590) = 4.46uV Men det svarer ikke til det 600uV jeg får med den anden metode. Det er derfor, jeg er forvirret. Jeg tænkte med det første metode vi får output offset spænding, altså Vout = avin_off og med den anden metode får vi Vout = vin_off.

Systematiske fejl skal være meget lav, da det er din første simulation, men den anden simulering giver dig meget store input, der er omhandlet offset spænding. Derfor betyder dette, at når du sætter din forstærker i enhed få tilbagemeldinger, noget går galt. Hvilken type af forforstærker har du? Teleskopisk eller foldet cascode. Du bør være forsigtig med fælles indgang mode række spændings-og output-common mode spændinger. De bør være forenelige. Du kan sætte en af de input transistorer til triode. Tjek venligst du forforstærker fm point.

Jeg er faktisk simulerer input offset spænding på en komparator. Mener du, jeg skal bruge den første metode til komparatorer, fordi komparatorer ikke er tilsluttet i enhed gevinst konfiguration? tak en masse!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back