Hvad er den ulempe MOSFET låg til mølleren erstatning

R

ricklin

Guest
Hej, Alle Jeg har designet en buffer til en reference spænding i standard CMOS proces. Den buffer, der bruges en 2-trins Miller kompensation opamp fulgte en kilde follower (Efterfølgeren feed back til opamp neg), og outputtet er en medløber replika. Mit problem er, at hvis du bruger MOSFET som erstatning cap, kan jeg spare område og store metaltråd pathes (Hvis bruger MOM caps, vil metal linje esp magt og jord blive blokeret). Som en replika arkitektur, er det feedback loop selv sjældent forstyrret. Så hvad er den ulempe, MOSFET kompensation? Især, at der ikke kan vises ved simuleringer både AC og tran. Med venlig hilsen

[Quote = pixel] Hvordan du conect mosfet som en kapacitans? [/Quote] PMOS cap, låge ved 2. etape indgang (en NMOS gate), kilde dræn og N-godt kortsluttet til at tilslutte 2. etape output. Eventuelle kommentarer eller forslag? Tak

Ulemper ved en MOSCAP i modsætning til Metal på Metal er: 1 Spænding ikke-linearitet 2 Paracitic substrat kondensator Men fordelen er OMRÅDE Den ikke-linearitet er ikke et stort problem for en møller hætte. Du bør kun være sikker på, at forstærkeren har fase margin, når mølleren hætten er møntet på at være det mindste værdi, eller være sikker på at det aldrig er møntet på at være lille. Du kan kontrollere, om den manglende linearitet er modelleret ved at bygge en RC low pass og se om hjørnet frekvens skift ved at anvende forskellige DC opererer point. Og du kan placere underlaget hætten på outputtet, fordi så det kun indlæser output en smule.

Hej, drDOC: Jeg kan ikke forstå, hvad "Paracitic substrat kondensator" er, kan du forklare det for mig?

Den anden ulempe ved en MOSFET er, at dens kapacitans svinger med påsat spænding - big time, hvis du er i en helt forarmet teknologi, betydeligt i alle tilfælde. Så mens du kan være i stand til at ramme din fase margin stabilitet mål, vil store-signal AC signaler se forvrængning indført. Der er en mulighed, at der på en common-mode udgangsspændingen du kan være stabil, fordi kapacitans er høj (ekstraudstyr tilstand) og i den anden ende, du er ustabile, fordi kapacitans har svinget til minimum (udtømning). Tilgange omfatter back-to-back MOS hætter (så den ene eller den anden er altid på eller i nærheden af max), brug af udtømning-mode (altid-forbedrede) MOSFETs, eller fastgør låget til knudepunkter, der er altid nogle at pålægge den ønskede polaritet til gaten oxid.

Den øverste plade af din kondensator er indgangen til PMOS?. Den nederste plade er den ledende kanal, oprettet i henhold til porten på grund af ophobning. Men der er hensynet til underlaget kapacitans. Det PMOS Kroppen er n-type sidder i en p-type substrat. Underlaget er forbundet til jorden og som skaber en snyltende krydset kapacitans mellem bundpladen og jorden. Hvis du kører bundpladen med en lav udgangsimpedans, stangen skabt af den lave udgangsimpedans og krydset kondensator er høj nok til at ignorere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back