S
suituse
Guest
Jeg bruger Artisan 0,18 biblioteker i mit design.STD-celle lib (navnet "langsom"), og hukommelsen lib (navnet "art_sram_slow"), der indeholder i to forskellige biblioteks-fil.Da jeg brugte dem i DC til at gøre syntese, er det altid gav en Advarsel: Trippoints for bibliotek 'art_sram_slow' adskiller sig fra dem i biblioteket 'langsom'.
Så jeg kontrolleret både. Lib filer af dem, de tilsvarende dele er opført som følger:
Library "langsom":
slew_lower_threshold_pct_fall: 30.0;
slew_upper_threshold_pct_fall: 70,0;
slew_lower_threshold_pct_rise: 30.0;
slew_upper_threshold_pct_rise: 70,0;
input_threshold_pct_fall: 50.0;
input_threshold_pct_rise: 50.0;
output_threshold_pct_fall: 50.0;
output_threshold_pct_rise: 50.0;
slew_derate_from_library: 0.5;
Bibliotek "art_sram_slow"
slew_derate_from_library: 1;
slew_lower_threshold_pct_fall: 10.000;
slew_upper_threshold_pct_fall: 90.000;
slew_lower_threshold_pct_rise: 10.000;
slew_upper_threshold_pct_rise: 90.000;
input_threshold_pct_fall: 50.000;
input_threshold_pct_rise: 50.000;
output_threshold_pct_fall: 50.000;
output_threshold_pct_rise: 50.000;
Ud fra de oplysninger, der er anført ovenfor, er det naturligvis, at turens punkter er forskellig i de to bibliotek, men samtidig finder jeg en README-fil i samme dir af "langsom" biblioteks-fil, der har denne note:
"Overgang tid målinger er lavet af 30% af VDD til 70% af VDD for stigende signal overgange. Overgang tid målinger er lavet af 70% af VDD til 30% af VDD for faldende signal overgange. For at være kompatibel med standarder overvejende er velkomne af andre IP-leverandører, har overgangen målinger blevet ekstrapoleret til 10% og 90%-grænsen i tidsplanen
modeller. "
Jeg er forvirret nu.Skal jeg ændre turen punkt spec del af den "langsom" biblioteket
at fortælle DC hvornår data er allerede blevet ekstrapoleret til 10% og 90% tærskler.Eller skal jeg ændre dataene i "langsom" bibliotek?Eller bare ignorere advarslen, fordi DC har fået den rigtige lib data?
Kan du give mig en ide?
Så jeg kontrolleret både. Lib filer af dem, de tilsvarende dele er opført som følger:
Library "langsom":
slew_lower_threshold_pct_fall: 30.0;
slew_upper_threshold_pct_fall: 70,0;
slew_lower_threshold_pct_rise: 30.0;
slew_upper_threshold_pct_rise: 70,0;
input_threshold_pct_fall: 50.0;
input_threshold_pct_rise: 50.0;
output_threshold_pct_fall: 50.0;
output_threshold_pct_rise: 50.0;
slew_derate_from_library: 0.5;
Bibliotek "art_sram_slow"
slew_derate_from_library: 1;
slew_lower_threshold_pct_fall: 10.000;
slew_upper_threshold_pct_fall: 90.000;
slew_lower_threshold_pct_rise: 10.000;
slew_upper_threshold_pct_rise: 90.000;
input_threshold_pct_fall: 50.000;
input_threshold_pct_rise: 50.000;
output_threshold_pct_fall: 50.000;
output_threshold_pct_rise: 50.000;
Ud fra de oplysninger, der er anført ovenfor, er det naturligvis, at turens punkter er forskellig i de to bibliotek, men samtidig finder jeg en README-fil i samme dir af "langsom" biblioteks-fil, der har denne note:
"Overgang tid målinger er lavet af 30% af VDD til 70% af VDD for stigende signal overgange. Overgang tid målinger er lavet af 70% af VDD til 30% af VDD for faldende signal overgange. For at være kompatibel med standarder overvejende er velkomne af andre IP-leverandører, har overgangen målinger blevet ekstrapoleret til 10% og 90%-grænsen i tidsplanen
modeller. "
Jeg er forvirret nu.Skal jeg ændre turen punkt spec del af den "langsom" biblioteket
at fortælle DC hvornår data er allerede blevet ekstrapoleret til 10% og 90% tærskler.Eller skal jeg ændre dataene i "langsom" bibliotek?Eller bare ignorere advarslen, fordi DC har fået den rigtige lib data?
Kan du give mig en ide?