Hvad er denne tur punkter Waring i DC?

S

suituse

Guest
Jeg bruger Artisan 0,18 biblioteker i mit design.STD-celle lib (navnet "langsom"), og hukommelsen lib (navnet "art_sram_slow"), der indeholder i to forskellige biblioteks-fil.Da jeg brugte dem i DC til at gøre syntese, er det altid gav en Advarsel: Trippoints for bibliotek 'art_sram_slow' adskiller sig fra dem i biblioteket 'langsom'.
Så jeg kontrolleret både. Lib filer af dem, de tilsvarende dele er opført som følger:

Library "langsom":
slew_lower_threshold_pct_fall: 30.0;
slew_upper_threshold_pct_fall: 70,0;
slew_lower_threshold_pct_rise: 30.0;
slew_upper_threshold_pct_rise: 70,0;
input_threshold_pct_fall: 50.0;
input_threshold_pct_rise: 50.0;
output_threshold_pct_fall: 50.0;
output_threshold_pct_rise: 50.0;
slew_derate_from_library: 0.5;

Bibliotek "art_sram_slow"
slew_derate_from_library: 1;
slew_lower_threshold_pct_fall: 10.000;
slew_upper_threshold_pct_fall: 90.000;
slew_lower_threshold_pct_rise: 10.000;
slew_upper_threshold_pct_rise: 90.000;
input_threshold_pct_fall: 50.000;
input_threshold_pct_rise: 50.000;
output_threshold_pct_fall: 50.000;
output_threshold_pct_rise: 50.000;

Ud fra de oplysninger, der er anført ovenfor, er det naturligvis, at turens punkter er forskellig i de to bibliotek, men samtidig finder jeg en README-fil i samme dir af "langsom" biblioteks-fil, der har denne note:

"Overgang tid målinger er lavet af 30% af VDD til 70% af VDD for stigende signal overgange. Overgang tid målinger er lavet af 70% af VDD til 30% af VDD for faldende signal overgange. For at være kompatibel med standarder overvejende er velkomne af andre IP-leverandører, har overgangen målinger blevet ekstrapoleret til 10% og 90%-grænsen i tidsplanen
modeller. "
Jeg er forvirret nu.Skal jeg ændre turen punkt spec del af den "langsom" biblioteket
at fortælle DC hvornår data er allerede blevet ekstrapoleret til 10% og 90% tærskler.Eller skal jeg ændre dataene i "langsom" bibliotek?Eller bare ignorere advarslen, fordi DC har fået den rigtige lib data?
Kan du give mig en ide?

Denne advarsel opstår, når to biblioteker med forskellige tur-point-værdier er
bliver brugt.Dette kan resultere i et tab af tidsmæssige nøjagtighed, når celler fra et bibliotek
er forbundet til celler i andre biblioteket.
Du kan tjekke turen points for et bibliotek ved hjælp af report_lib kommandoen.
Det er god praksis at bruge biblioteker, der bruger den samme tur-point-værdier, når cellerne
fra forskellige biblioteker vil blive tilsluttet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back