K
KeigoH
Guest
Jeg kan ikke forestille mig dette ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De operationelle punkt på transistor er pointen med DC bias, som tillader fuld AC sving, hvilket maksimerer etape forstærkning
ikke nødvendigvis. V og jeg DC bias værdier, som en transistor er forudindtaget på, er det operativsystem punkt. Transistoren måske eller måske ikke være i den lineære region, hverken er det nødvendigt for den at give fuld AC sving. du måske har hørt folk sige: D ... "En klasse C forstærker har det operativsystem punkt under cut-off .... en klasse B forstærker har sin drift pege på afskæringshastighed .... en klasse A forstærker har den opererer punkt på midten af arbejdsområdet (afskæring til mætning i tilfælde af en BJT )....opererer pint betyder v, i værdier, der gør transistoren opererer i sin lineære region.
I elektronik, også en bias punkt, kendt fredfyldte punkt eller en driver punkt, er en DC-spænding, der anvendes til en enhed, får det til at fungere i en bestemt ønsket måde. Udtrykket bruges normalt i forbindelse med enheder, såsom transistorer og dioder, der anvendes i forstærkning eller berigtigelse. For eksempel bias punkt for Bipolar Junction Transistors ville holde transistor opererer i aktiv tilstand, tegning en DC strøm. En lille signal anvendes derefter øverst på denne skævhed spænding og derved enten modulerende eller skifte den nuværende, afhængigt af udformningen af banen. Input DC spænding er valgt for at opfylde de krævede store signal parametre. [Edit] Kilder * Sedra, Adel, Smith, Kenneth (2004). Microelectonic Kredsløb. Oxford University Press. ISBN 0-19-514251-9.