Hvad er det bedste for Matematik software?

T

TVC

Guest
Har nogen undersøgelse, hvad der er den bedste i matematik software: --
for gymnasiet
til universitet
for fri software?

winPloat er det bedste for freeware?

Hej.
Der er nogle goo freesoftwares, nogle er også fri kilde.
Scilab - erstatter Matlab
Maxima-afløser Mathematica
Gnuplot-erstatter en eller anden måde Oprindelse
R
Root - dataanalyse
Oktav-erstatter også Matlab

Prøv surching dem med Google.
S.

Fordi vi er i en EDA forum, der er min mening (af erfaring):For en hardware designer Mathcad er den bedste

For en Software / Algoritms designer MathLab er den bedste

Matlab og Mathcad er både bredt respekteret og velintegreret mathmatics evironment pakker.Jeg har personligt brugt Matlab i nærheden af 10 år, og har aldrig haft problemer med at finde en funktion eller skrive scripts til at gøre en lang række tekniske opgaver.Men, Matlab har et langt bredere følgende end Mathcad.

En måde at vise dette på er at gå til en beskæftigelse websted såsom http://www.monster.com og køre en jobsøgning bruge ordet "Matlab" og sammenligne det med ordet "Mathcad."Dag, det er et 5:1 forhold til fordel for Matlab.Blot for at sikre Matlab er en favorit af den mekaniske samfund, jeg tilføjet ordet "ingeniør."Det var stadig omkring 5:1 (fra 375 til 75 arbejdspladser posted).

Hvis du er studerende, kan du få en studerende version til 99 dollars (USD) på:
http://www.mathworks.com Den studerende versioner er matrix begrænset størrelse, men de fleste standard værktøjskasser er stadig medtaget.

Mathworks også udviklet Simulink, som giver brugeren mulighed for at lave store kontrolsystemer modeller, DSP system modeller, osv., i en nem grafisk format.

Shareware er generelt meget god for nogle enkelte programmer, men de virkelig robust software er noget, man normalt er nødt til at hoste op med nogle penge til.Og shareware er sjældent brugt i udstrakt grad i industrien.

Hvis du vil investere tid på at lære et program, gør det en, der bedre kan hjælpe dig med at tjene til livets ophold.

Math software til mit universitet brugt Maple
men software i fakultetet anvendes Matlab

Jeg har brugt Matlab.Det er det bedste for Matematik software, men for dyrt.

hej
Jeg tror, Matlab er et meget effektivt software til ingeniør matematik
farvel

HejNu tror jeg vi fik nok af oppinions, svarene synes at gentage dem selv, så emne lukket.

Hvis du har noget andet at tilføje eller simpelthen ikke er enige så PM mig.

/ Cl

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back