Hvad er det laveste KOM (RS-232) port hastighed?

N

neazoi

Guest
Hej, I forbindelse med en lav datahastighed projekt, jeg har brug for at vide, hvad der er den sænker KOM (RS-232) port hastighed. Hyper Terminalen har 110bps som sænker hastighed, men jeg har brug for noget i retning af 8bps. Kan jeg indstille denne værdi vilkårlig i mit program, eller der er nogle standardværdier for det? (Multipla eller ej?)

Yderligere transmissionshastigheder er normalt ikke understøttes af OS (fx Windows) standard drivere, selv om en arv UART med 1.84MHz krystal ville være i stand til at levere det. En aribtrary baudrate kan overføres til en Windows-driver (men ikke forudset f.eks Hyperterminal), men vil være mest sandsynligt afvist. Driver til ikke-standard hardware kan støtte yderligere baud satser. Men jeg tror, de hellere have over 115k kosttilskud end nye langsomme dem. Du muligvis nødt til at modidfy Windows-driver.

Tak for dit svar, Hvad med MS-DOS? Jeg tror, at COM-portene kan åbnes direkte i MS-DOS. Hvis dette er tilfældet, kunne havnen datahastighed at ønske noget, for eksempel 8pbs?

For at opnå en at lave en baudrate på enhver pc i de sidste 10 år ville være vanskeligt. Det kan faktisk være nemmere at bruge bit-hamrer på den parallelle port! Hvorfor har du brug for sådan en lav hastighed? Hvad er din ansøgning? Der kan være en bedre løsning på dit problem ...

Den LPT port er en meget god løsning på mit problem jeg tror, hvis COM-port ikke tillader en sådan langsom datahastighed. Brug af LPT port jeg kan styre præcist efter hvor meget tid jeg nødt til at sende de næste smule, så jeg kan undgå chauffører restriktioner. Jeg planlægger at oprette et program svarende til de forskellige serielle CW (morse-kode) afsender-programmer, der findes på internettet. For eksempel i stedet for at sende en kontinuerlig radio luftfartsselskab og modulere det ved hjælp af lyd (til prodice de forskellige bogstaver), kunne jeg bruge seriel / parallel-porten på computeren til at tænde / slukke for senderen. Så kodeordet vil blive produceret ved at tænde / slukke senderen (kontrolleret af computeren havn), og dette vil spare stor magt. En anden fordel er, at klasse-D koblingsforstærkere kan bruges, som er meget effektive. Nu har jeg fundet CWTYPE program, det er meget ok. Problemet er, at jeg arbejder på en ny kommunikationsprotokol, så morsekode er ikke godt. Jeg har brug for at overføre en række 1s og 0'erne til computeren havnen, dvs overføre mine egne data. Men datahastighed er nødt til at være meget lav, ligesom Morse kode. Lyder kompliceret, jeg tror? Den LPT kunne sandsynligvis løse dette?

Ja, skal du være i stand til at gøre hvad du vil med LPT. Bemærk, at den COM-port kører på RS232-standard, så spændingen niveauer på benene ikke er 0 .. 5Volt. LPT ikke bruger 0 .. 5Volt. Alternativet, hvis du allerede vil bruge eksterne brugerdefinerede elektronik, er at bruge en USB-interface. Du kan få nogle rigtig flotte USB-interface IC'er fra FTDI, som giver dig en seriel port via USB. På denne måde kan du overføre dine data ved normal hastighed via USB til din eksterne elektronik. Din eksterne elektronik derefter beslutte, hvornår de sender og modtager skal være tændt / slukket.

Min første tanke var at bruge LPT, og det synes de bedste "skræddersyet" løsning. Da jeg som et projekt, der kan genbruges bygges let ved radioamateurs jeg ville gå til LPT, da kun lidt kontrolleret transistor switch er behov for TX og RX. 5V af LPT er bare perfekt. Den lave strøm for LPT-port skal køre let transistor. Vil jeg være i stand til at styre LPT direkte fra Windows også eller har jeg brug for DOS alene?

Du bør stadig være i stand til at gøre det fra Windows, men det kan være sværere end i DOS. Jeg er bange for jeg har aldrig prøvet at få adgang til enten den serielle eller parallelle porte fra Windows! Grunden til at jeg foreslår at kigge på FTDI USB-løsninger, er, at det er mere fremtidssikret (hvor længe endnu vil vi have parallelle porte på pc'er?), Og det er stadig rent faktisk temmelig simpel elektronik, som hobbyfolk kan og vil lege med. Du har endda mulighed for at få hele dit design løbe ud for strøm leveret via USB-bussen (så længe det nuværende krav er under 500mA), så du ikke behøver en ekstern strømkilde / batteri.

Mange tak for Deres svar alle. Det lyder virkelig nyttige. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 timer 2 minutter: [/color] [/size] Hej, jeg fandt den måde at skrive bits til LPT-bruger Borland C + + 3,1 komplet pakke med outportb og inportb. Fery handy, meget ligetil. Så kan jeg bruge UserPort til at køre programmet fra en Windows-platformen Jeg gætter, men for tiden dos er fint. Jeg er en programmør siden 1998, så jeg ikke vidste, du kunne styre din pc havne i en sådan lige frem og fuldt tilpassede måde!

Hej Ive skrevet en proggy til windoze, der bruger LPT-port på denne måde, alle udført i VB6. Jeg kan slå porte til og fra på et klik med musen. Kiggede på cwget og imponeret som ønsker at bruge samme på min VHF rig. Udført alle interface og fik nogle gode kredsløb til rig keying. Men jeg vil til at elske vide, hvordan man konvertere dits og streger til ON eller OFF som cwget fra en tekstfil. Den gode progs synes at bruge Delphi, men at være på VB6 dens al seriel port ting. Jeg bruger det seneste dll kaldet inpout32 og rækkefølgen er Value = 1 PortAddress = & H378 Out PortAddress, Value at slå porten på og Værdi = 0 PortAddress = & H378 Out PortAddress, Value at slå porten off-værdier 1,2,4,8 , 16,32,64,128 vil dreje ben 2 til 9 på Håber det hjælper ....

Ah, for CDW protokol, som jeg i øjeblikket er ved at udvikle http://www.microwave.gr/giannopk Jeg har skrevet et program, der læser bits (0-1) fra en fil og sender dem til LPT og også til den interne højttaler af PC Det kører kun i DOS og Windows 98 og før, men jeg tror, du kan port den i Windows 2000/XP bruge nogle port frigøre programmet. Hvis du er interesseret i at gå til hjemmesiden, men vær advaret, at CDW er stadig under kraftig udvikling. PS Jeg har også brug for bidragsydere til at hjælpe i projektet.

besøgte dit websted og downloade ting nu så vil have en looksee. Kan du skrive i VB6 som sin meget god, og dll jeg nævner giver dig mulighed for porten til XP enten 32 bit eller der er en 64 bit version .... Ive hørt om CDW eller andet sted på nettet via en amerikansk hjemmeside, da jeg var vedligeholdelsesmiddel for mere info om CW. Min intention er at bruge en simpel opto-isolator fodret af LPT-port og bare tilslut hvor CW nøglen går på bagsiden af riggen. Dette vil de væsentligste senderen og give sidetone så godt. Jeg kan gøre det nu med lyd på USB (oversiden band), der som bekendt er ens, når tuning - eller endda AM, så længe modtageren har CW kapacitet som sin så bare et spørgsmål om at dreje TX og slukke .. ...

Jeg ved ikke, hvor du læse om CDW, som jeg uploadet den første ufuldstændige udgave et par uger siden, men hvis du henviser til protokollen er designet af mig, så jeg tror internettet virkelig spreder information i hele verden meget hurtigt! Nu er grunden til at jeg ikke kan lide VB og andre lignende sprog er føreren. For at skrive programmer, der vil arbejde på Linux og andre operativsystemer skal du skrive det program kode baseret på de regler om sprog (C + + i mit tilfælde) og ikke på føreren (. Dll) Som du kan se den smule afsenderens Programmet er DOS-baseret men kodning / dekodning utility er webbaseret! så den kan køre på alle system, og det er fantastisk. I øjeblikket skriver jeg programmet til at læse bits fra havnen og gemme dem i en fil, men dette er mere tricky da du nødt til at spille med tiden målinger. Hvis nogen ved hvordan man gør det jeg YOULD meget APPCERIATE hans hjælp. Den opto isolator er den bedste løsning for beskyttelse af LPT-port. Den bedste ting ved CW er, at du kan bruge Klasse-D forstærker, så du har en stor effektivitet til en brøkdel af prisen! Hvis der går til CW / CDW jeg stringly anbefaler klasse-D forstærkere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back