Hvad er dine specs om BANDGAP?

J

jake

Guest
Hvem kan fortælle mig de specs på din BANDGAP, såsom, Noise (10-20KHz) og PSRR (<1KHz)? Jeg gør en BANDGAP med 10uV output støj og 80dB PSRR.Det er meget svært at realisere.

Hvem meget VDD ansøgning spænding er brugt?

hvis VDD olny 1.8V, den 80B PSRR er ikke så let.

hvis VDD spænding er mere end 2.5v.
Det 80dB PSRR er muligt, kan du reference nogle papir.Men Støj 10 UV er så svært at gøre det.
Den normale Nosie er 20 ~ 25uV i standard CMOS proces.

Jeg kender ikke støjniveauet i BJT eller BiCMOS proces.

tsanlee skrev:

Hvem meget VDD ansøgning spænding er brugt?hvis VDD olny 1.8V, den 80B PSRR er ikke så let.hvis VDD spænding er mere end 2.5v.

Det 80dB PSRR er muligt, kan du reference nogle papir.Men Støj 10 UV er så svært at gøre det.

Den normale Nosie er 20 ~ 25uV i standard CMOS proces.Jeg kender ikke støjniveauet i BJT eller BiCMOS proces.

Mener du linje regulering som DC PSRR?
Eller hvordan du definerer DC PSRR.
PSRR så vidt jeg ved, er relateret til de små signaler, så skal AC.

DC PSRR i Bandgap spec.vi ofte kalder det "Line-forordningen" frekvens = 0Hz "= DC"

Den bandgap udgang er 1,25 ~ 1.3V, så du brug for nogle buffer.
Du kan reducere BW af buffer kredsløb, kan det forbedre dig nosie niveau.

Hi tsanlee

Der er intet som DC PSRR og ingen BGR datablad nævner linje regulering som DC PSRR.

Næste din BGR output er varving af 50mV under hvilke betingelser.Er det linje regulering.Eller er den temperatur, der hænger eller proces variation.

Også støj kilde, der er majorly lav frekvens, der er forbundet til kredsløbet kan kun blive reduceret med hakning.

Ja, ingen kalder det DC PSRR, Low Frequency PSRR virkning linjen regulering af bandgap.

Den bedste TC af Bandgap er 1,25 ~ 1.3V i forskellige procee.

Processen varition på en wafer er en 50mV ~ ą80mV afhænger af støberiet.

Den største støjkilde kommer fra 1 / f støj, og reducere BW kan reducere nosie (termisk støj, og omkring 1 / f støj).

Siger du, at du kunne mindske 1 / f støj ved redicing BW af bufferen.
Jeg haver ikke læst eller hørt noget teknik, der kan mindske 1 / f støj fra BW reduktion.
Bufferen vil i din forklaring arbejde mere som et filter, hvis jeg forstår din forklaring højre.Og ingen filter exsists at kunne reducere de termiske eller 1 / f støj eller enhed niveau støj.

Line regulering er en DC-specifikation ikke i forhold til AC ved alle.Du kan ikke kalde det lavfrekvente PSRR.Og lav frekvens PSRR sub HZ frekvensområde påvirker forskydningen af den BGR ikke linje regulering.De enheder af linje regulering er ændringen i udgangsspænding for pr ændring i netspænding ikke decibles.PSRR fortæller en ac krusning i udbuddet efter hvor meget atteunation ser på outputtet

Apollo13 skrev:

Siger du, at du kunne mindske 1 / f støj ved redicing BW af bufferen.

Jeg haver ikke læst eller hørt noget teknik, der kan mindske 1 / f støj fra BW reduktion.

Bufferen vil i din forklaring arbejde mere som et filter, hvis jeg forstår din forklaring højre.
Og ingen filter exsists at kunne reducere de termiske eller 1 / f støj eller enhed niveau støj.Line regulering er en DC-specifikation ikke i forhold til AC ved alle.
Du kan ikke kalde det lavfrekvente PSRR.
Og lav frekvens PSRR sub HZ frekvensområde påvirker forskydningen af den BGR ikke linje regulering.
De enheder af linje regulering er ændringen i udgangsspænding for pr ændring i netspænding ikke decibles.
PSRR fortæller en ac krusning i udbuddet efter hvor meget atteunation ser på outputtet

Du kan læse denne bog "Analog Integrerer Circuit Design / David A. Johns, Ken Martin"

Der er nogen diskussion i kapitel 4.

U kan have specs i følgende rækkefølge:

DC PSRR: -45 dB
AC PSRR:-25dB
Temp.Coeff.: 100 ppm / C
Starttiden: 20us

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back