Hvad er effekten af Av, og hvordan du indstiller den?

M

mohazaga

Guest
Hej,,, jeg har EQU. om effekten af spændingen gevinst Av af AMP. på ouput spænding, hvilket og parameter effekt det. Når vi siger, vi sætter Av = 6, hvad betyder det i diff. amp. og hvordan vi indstille den til det værdi? Også, hvordan gm af NMOS transistor effekt Av i diff. amp. ? nogen hjælp thanx

Det refererer til den spænding vinde, og det si fastsat af Rf / Ri

Ja, kan udgangsspændingen være specificeret af GM * (Rout) i kredsløb, men kan du sende en skematisk af kredsløbet, hvis du har det? Det ville være lettere at forklare.

Hej,,, i CS amp. , Er Av = gm Rd, så Av = GMN / GMP, hvis vi bruger PMOS som last (i triod ved grundstødning det er G). er den sande Thanx

kan vi ikke clearfy disse ting uden at se banen .... men jeg tror th Rd i "Av = GM Rd" skal være den belastning indgangsimpedans, at når vi bruger PMOS som en belastning i teriod regionen, det kom til Bo 1/gm (RD = RDS, teriod = 1/gm) ( gm = Kt (Vgs-VT) ^ 2) Det er nogle formler, som vi let kan beregne dem med AC-modeller af transistorer ....

HI, I triod region, vil PMOS modstand 1/gm, så hvis vi bruger PMOS som last resistanc. Så Rd = 1/gm af PMOS. I CS amp. Av = GMN. Rd, så, Av = GMN / GMP. er, at ok tak

Det må være sandt .... huske, at ligningen Rd = 1/gm er ca sandt, bare i den dybe triod rgion ...

Hej, gør det, du mener, at EQU. ikke sandt i triod? thankz

Jeg sagde, at det er sandt i DEEEP triod region, hvor RDS af MOS trinsistor er tilnærmet ved 1/gm .... dybe teriod betyder, at Vgs

gevinst = gm * Ro. gm -> input transistor transcoductance (af diff opamp). Ro afhænger af, hvordan u har gennemført belastning, kan det enten være NMOS eller PMOS., Hvis det er en PMOS belastning i triode regionen. hvis u ønskede at øge gain, kan enten GM skal øge eller enten Ro værdi.

hej jeg fik det, men når de siger i nogle CKT (Common kilde) med PMOS som last og NMOS aktuelle kilde tilsluttet til S af CS amp. , At indstille Av = 6. Jeg fik ikke betydningen af dette, og hvordan vi har sat det. thankz - vedlagde den CKT, output taget fra afløbet af 1. NMOS

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back