Hvad er erstatning for GAL chip?

B

Buddy

Guest
Hej, jeg er ny til Gals. Jeg vil gerne spørge, om, at chippen er forældet? Hvad er dens udskiftning -> FPGA? Desuden er FPGA billigt?

GAL er temmelig forældet. GAL og FPGA er to forskellige ting. Om så meget forskel mellem en cykel og en Ferrary. PAL er en SPLD (simpel programmerbar logik enhed). En FPGA er som en super-boostet PLD. Afløsere for GAL, du stadig har et par valg, ser på AMD for eksempel, deres PAL, som PALCE22V10. Selvom, hvis du har en lidt fil til en GAL, kan det ikke være foreneligt med PAL. Kildekoden formentlig er skønt.

Gals er forældede? .. ja som en TECHOLOGICAL PRODUCT .. de er blevet erstattet med EPLD .. (medium størrelse) ikke FPGA Men ikke som en COMERCIAL PRODUCT .. de stadig sælges til at opretholde hundredvis af produkter i produktion! Så de vil være der .. Nu at starte et nyt design? .. Jeg tror, det er sikkert at gøre det med en Altera produkt eller med en 22v10 .. Dette produkt omfatter alle Gals så denne fyr er blevet en slags standart som NE555 eller 741 til fortælle dig sandheden .. I disse tider med incertainty .. En masse virksomheder lukker eller i det mindste at droppe produktionen af nogle produkter. Vi har mistet så mange goog løsninger i de sidste 3 år .. FORLADER masser af nicher IGEN .. Jeg er selv laver et design lige nu, og det perfekte produkt til den DESAPEARED .. (en enkelt chip løsning). Så nu er jeg nødt til at gå tilbage i tiden og gøre det med 3 til 5 chips .. og al den kraft spørgsmål og et dyrere produkt .. Jeg kan ikke lide det !!!!!

Gals er oudated, men stadig er gode nok til at lave enkle logik systemer. FPGA'er er en meget mere kompleks, kan du endda køre Microprocesors på dem.

Hej alle. For en simpel logik design, når hastigheden er ikke det vigtigste krav, en anden mulighed kan være en af de nye flash-microcontrollere som PIC eller AVR mv. Din logik bliver en programm. Og de kan være i kredsløb programmeres ..... mv. mv. Whith 20MHz ure bliver det en mulighed mere ... Hilsener. S.

Hver enhed har sit passende anvendelse, for simple logik implementering, er GAL nok, men til meget komplekse konstruktion, for emample kommunikationsprotokol kontrol kan GAL ikke gøre det, kan du bruge FPGA. Med venlig hilsen [quote = Buddy] Hej, jeg er ny til Gals. Jeg vil gerne spørge, om, at chippen er forældet? Hvad er dens udskiftning -> FPGA? Desuden er FPGA billigt? [/Quote]

GAL er temmelig forældet. GAL og FPGA er to forskellige ting. Om så meget forskel mellem en cykel og en Ferrary. PAL er en SPLD (simpel programmerbar logik enhed). En FPGA er som en super-boostet PLD.

Hej, piger er små tæthed PLDs og FPGA er høj tæthed PLDs. I nogle tilfælde Gals er effektive end FPGA'er. Som lille tæthed enheder, de kan opnå højere arbejdstryk frekvenser end FPGA'er. Også forsinkelser i gals er mindre end den samlede forsinkelser i FPGA'er. Så hvis du har brug for høj hastighed lim logik (f.eks høj hastighed hukommelse adresse dekoder med 3.5ns latency) eller nogle høj hastighed statsmaskine (ved 166MHz) bruge Gals.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back