Hvad er forskellen mellem routing lag og plane lag?

H

hero0765

Guest
hi: Jeg ønsker at vide, at hvad der er forskellen mellem routing lag og plane lag i layout plus. Jeg vil gerne forstå dette spørgsmål fra board hus side. Hvad er forskellen mellem routing lag og plane lag i opdigte bestyrelsen. Derfor bruger vi flyet lag?

Plane lag er normalt definerer i den negative. Andet lag er normalt positive. Med andre ord, hvis du tegner noget på et normalt lag, du får nogle kobber, hvis du tegner det på et fly lag, du vil få en klippe i kobber. Dette er ikke specifikt til nogen PCB pakke. Jeg bruger den til at sætte nedskæringer i magten fly - trækker et spor i el-flyet til at skabe den skæres. Du kan bruge polygon fylder i stedet for plane lag. Det er simpelthen ofte lettere at bruge plane lag. Der er intet at tegnet på et fly lag, hvis du ikke har brug for nogen nedskæringer. Keith.

Jeg tror, ​​flyet lag har intet at gøre med en negativ eller positiv. Plane lag er simpelthen et lag, som har kobber / polygon udfylde det betyder fuldstændig polygon og ingen spor, der almindeligvis anvendes til magt og jord signaler. Vi gør en Plane negativt, fordi det reducerer den samlede størrelse af PCB-fil i forhold til et PCB med positiv flyet. Ricky

[Quote = Anonymous_Ricky] Vi gør en Plane negativt, fordi det reducerer den samlede størrelse af PCB-fil i forhold til et PCB med positiv flyet. [/Quote] Men det betyder også at tilføje numre skaber nedskæringer i flyet - Derfor er det vigtigt at det er en negativ. Keith.

Pr. mit synspunkt kun loddemaske og Clearecnes er nævnt i negativt billede, hvor som Signal lag blev angivet i først positive. Fly vil have en kobber over hele lag i en bestyrelse i stakken op skal være afbalanceret, dvs hvis du opdele stackup i 2 halvdele derefter 2. halvår bør være et spejl af første dvs. antallet af signal og plane lag i første halvår, bør være de samme som i andet halvår., for at undgå vridning under fremstillingsprocessen hilsen Rajan.K

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back